ingoball skrev:
i fotball, håndball, innebandy, sykling, judo og volleyball, som er de idrettene jeg har kjennskap til når det gjelder dette, så er det arrangøren som nekter deltakelse. i flere av disse så hjelper det ikke med kvittering fra nettbanken heller, tingene må være på plass i tide til at du får lisenskort eller sånn klisteoblat og kan vise fram slikt. i judoklubben fikk jeg ikke trene en gang uten lisens siden det er der forsikringa ligger.
det jo ikke store jobben heller, og alle som ønsker å delta burde ha fått med seg dette nå. Det er helt klart svakheter i systemet, men jeg syns ikke man trenger å gjøre det vanskeligere enn det er heller. Regner med at det kommer justeringer i ordningen til neste år, hvis ikke er det helt klart grunn til å klage..
Arrangør nekter ikke i Håndball. Der fylles inn et skjema som leveres. Dette sendes til håndballforbundet. Evt "straff" kommer i etterkant. Klubben har et ansvar og sjekke at de som er på banen har bealt. Lisens kortet er som oftest i forbindelse med forsikringen man betaler og evt om forbundet kommer på lisens sjekk.