Av |
Innlegg |
 |
Jostein PDGA medlem

Ble medlem: Jun 22, 2004 Innlegg: 1778
|
Skrevet: Tir Jan 05, 2010 11:36 pm Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
Da tror jeg sannelig min hatt den nye nettsida er i drift: sjekk den ut!
Og velkommen.
_________________ Pain is temporary. Quitting lasts forever. |
|
| Til Toppen |
|
Jostein PDGA medlem

|
Skrevet: Ons Jan 06, 2010 1:20 am Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
25 påmeldte ved midnatt...
|
| Til Toppen |
|
fysio PDGA medlem

Ble medlem: Feb 19, 2006 Innlegg: 336
|
Skrevet: Ons Jan 06, 2010 1:23 pm Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
i gruppen for "20 norske spillere over 900-rating":
er det de 20 beste som får spille eller er det førstemann til mølla-prinsippet blandt disse?
|
|
| Til Toppen |
|
Jostein PDGA medlem

|
Skrevet: Ons Jan 06, 2010 2:57 pm Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
Det er simpelthen 20 plasser til norske spillere med over 900 i rating.
Altså de 20 første som har over denne ratingen. I Norge er det 26-27 spillere som har dette - noen av disse 26-27 er på Europro-lista så jeg vil tro at det nesten går opp...
Ellers er det voldsom pågang. Venteliste allerede. Dersom det ikke blir fyllt opp i de andre kategoriene blir det ledige plasser. Som tas fra ventelista. I tillegg har arrangøren 5 wild cards som ikke sikkert blir brukt men som kan holdes til midt i mai engang. Så der er håp...
|
| Til Toppen |
|
KjetilGryt Aktiv bruker

Ble medlem: Jun 09, 2008 Innlegg: 47
|
Skrevet: Ons Jan 06, 2010 11:04 pm Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
| Men hvorfor er det ikke snakk om å utvide feltet?
|
|
| Til Toppen |
|
TRJ Frisbeekonge

Ble medlem: May 30, 2005 Innlegg: 645
|
Skrevet: Ons Jan 06, 2010 11:30 pm Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
Er ikke praktisk mulig å utvide. Må ikke glemme at det allerede er utvidet med 20 stk ifra fjoråret.
Så fort det blir en spiller ekstra (91) så går man over til en gruppe med 6 spillere. Det blir for mye. Selv 5 er på smertegrensen. I tillegg så kan man sikkert legge på minst en time ekstra spilletid hver dag.
På lørdag så er det sikkert mulig å utvide litt, men på søndag så går ikke det. Man må ta hensyn til at folk kommer langveisfra og kan derfor ikke avslutte for sent. Slutttidspunktet kan derfor ikke bli noe senere.
Men det er plasser igjen ennå. Ikke sikkert at alle europlassene blir brukt og så er det også 5 wildcards som kan brukes til slutt. I tillegg så kommer det alltid noen avmeldinger. Så det er fortsatt gode muligheter for de som står på venteliste
|
|
| Til Toppen |
|
ingoball PDGA medlem

Ble medlem: Jun 30, 2004 Innlegg: 928 Bosted: sammen med meg selv og familien
|
Skrevet: Tor Jan 07, 2010 12:15 am Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
| KjetilGryt wrote: |
| Men hvorfor er det ikke snakk om å utvide feltet? |
Det å utvide feltet er vanskelig for det er satt at ET-turneringer skal være ferdige med premieutdelingen før fem på søndag sånn at folk som kommer fra langt-vekk skal få muligheten til å komme seg hjem.
det alternativ som kunne vært aktuelt er å kjøre to puljer med 3'er-puljer for å få inn 18 ekstra spillere, men da blir man veldig sårbare for folk som ikke møter opp eller dnf'er og det tar nesten like lang tid som 4 i hver gruppe som gir 36 ekstra... man må starte veldig tidlig på søndag for å få unnagjort 2 runder + semi og finaler + premieutdeling før 17:00.
|
|
| Til Toppen |
|
TRJ Frisbeekonge

|
Skrevet: Tor Jan 07, 2010 12:19 pm Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
ser nå at det allerede er ca 90 påmeldte til til sula. Og det etter 35 timer....
Har aldri sett en turnering som har hatt så mange påmeldte på så kort tid.
Kansje ikke så moro for de som står på venteliste, men fantastisk gøy for sporten. Kansje vi må vurdere å ha kvalifisering til nc neste år?
Sist endret av TRJ den Tor Jan 07, 2010 12:22 pm, endret 1 gang totalt |
|
| Til Toppen |
|
Jostein PDGA medlem

|
Skrevet: Tor Jan 07, 2010 12:20 pm Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
Da er det faktisk 20 stk på venteliste etter et døgn med påmelding. SDGO hadde 25 påmeldinger det første døgnet ( langt flere plasser selvsagt...) - ET på Sula hadde det dobbelte og vel så det...
Til sammenlikning hadde København Open i fjor ( A-tier) 90 plasser som det tok fire dager å fylle opp.
Dette er fantastisk - men også trist at ikke alle som vil kan bli med.
Sier dette noe om fremtiden? Hvor mange arrangører i Norge har kapasitet til mer enn 90 spillere? Nok frivillige. Logistikk. Osv. Vet ikke om jeg husker helt riktig nå - men det er vel bare fire-fem stevner i dette tiåret i Norge som har bikka 100 deltakere? NM tre ganger og Maigolfen i fjor...flere?
Kan det komme opp i mot 200 feks til NM i Arendal i høst? Hvor skal grensa settes? Må vi i fremtiden ha kvalifiseringer eller at det går på rating?
|
| Til Toppen |
|
Kjipern PDGA medlem

Ble medlem: May 31, 2005 Innlegg: 401
|
Skrevet: Tor Jan 07, 2010 3:23 pm Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
EM i 2001 i Oslo kan fort ha hatt mer enn hundre spillere. Da var det nasjonal kvote. Det var altså Oslo Open med EM- og NC-status.
H
_________________ "If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot at once."
- Zaphod Beeblebrox |
|
| Til Toppen |
|
TRJ Frisbeekonge

|
Skrevet: Tor Jan 07, 2010 3:47 pm Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
mener å huske at det var 168 spillere under EM i oslo i 2001 og av disse så var det ca 45 nordmenn.
Om det var en norsk kvote eller hvor stor den var aner jeg ikke.....
|
|
| Til Toppen |
|
møkkis PDGA medlem

Ble medlem: Sep 01, 2004 Innlegg: 680
|
Skrevet: Tor Jan 07, 2010 6:07 pm Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
var vel ikke akkurat rift om plassene da mener jeg og huske, tror de fleste som ville være med fikk det?
_________________ If you dont get it up you wont get it in!!!! |
|
| Til Toppen |
|
ingoball PDGA medlem

Ble medlem: Jun 30, 2004 Innlegg: 928 Bosted: sammen med meg selv og familien
|
Skrevet: Tor Jan 07, 2010 7:38 pm Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
.. og da spilte man på to baner samtidig.. noe som så i si er at krav for å kunne arrangere EM.
_________________ Regjerende Norgesmester i Discathon |
|
| Til Toppen |
|
Kjipern PDGA medlem

Ble medlem: May 31, 2005 Innlegg: 401
|
Skrevet: Tor Jan 07, 2010 10:04 pm Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
Til og med på en utvidet Stovner med 21 eller 22 hull eller noe sånt.
Husker at det var en kvote, for jeg kom med, men sa fra meg plassen (hadde avsluttende eksamen rett etterpå).
H
_________________ "If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot at once."
- Zaphod Beeblebrox |
|
| Til Toppen |
|
Jostein PDGA medlem

|
Skrevet: Fre Jan 08, 2010 12:33 pm Tittel: Re: Nytt fra Europa... |
|
|
Bare en påminnelse om at det er overmåte viktig dersom man vil beholde sine plasser til Sula at man overholder betalingsfristen (som dog og riktignok ikke er før 31.mars - da må pengene være på vår konto) og at man sørger for at PDGA-medlemsskapet er i orden før turneringa starter - men gjerne lenge før den tid.
Ventelista vanker dersom betalingsfristen ikke overholdes. Betalingsinformasjonen skal vi oppdatere ganske fortløpende.
|
| Til Toppen |
|
|
|