Toggle Content Frisbeegolf meny

Frisbeegolf.no
Frisbeeklubber
Web

Toggle Content Stem her
Hva er norges beste/vakreste/krevende hull?

Resultat :: Avstemninger

Stemmer: 58
Kommentarer: 0

Toggle Content Turneringer 2010
Norgescup i frisbeegolf:
NC1 - 08.-09.mai - BergenOpen
NC2 - 05.-06.juni - SulaOpen
NC3 - 24.-25.juli - TrondheimOpen
NC4 - 14.-15.aug - SkienOpen
NC5 - 11.-12.sept - NM - Arendal
Pargolf NM - 25.-25. sept. - Gålå

Andre store turneringer
ET=EuroTour , M=Major
14. feb. IceBowl i Bergen
27.-28.mars DutchOpen ET
24.-25.april CopenhagenOpen ET
08.-09.mai Maigolfen- Ekeberg
15.-16.mai SwissOpen ET
11.-12.juni JapanOpen M
19.-20.juni TwinLakeOpen ET
02.-04.juli BritishOpen ET
10.-11.juli StockholmOpen ET
15.-18.juli ScandinavianOpen M
28.jul-02.aug PDGA-VM
21.-22.aug BelgiaOpen ET
25.-29.aug EM i Frankrike
06.-10.okt USDGC M

Ukesturneringer i Oslo
Mandagsgolf på Nordjordet
Tirsdagsgolf på Muselunden
Onsdagsgolf på Ekeberg

Andre ukesturneringer
Tirsdagsgolf i Tønsberg
Tirsdagsgolf i Arendal
Stormkast - Bergen
Langevåg IL - Sula

Ultimate
Prøv Ultimate tirsdager Fjellhamarhallen på Lørenskog.

Toggle Content Min meny
Velkommen

Anonym

Alias
Passord
Registrer

Medlemsskap:
Siste: Veggeland
Ny i dag: 0
Ny i går: 0
Totalt: 284

Online NÃ¥ [18]:
Besøkende: 14
Søke roboter: 1
Medlemmer: 3
Sidevisninger:
Idag: 4032
Totalt: 6923848

Toggle Content Feeds fra Frisbeegolf.no

Toggle Content værvarsel

Forums > > Frisbeegolf.no forum > > Frisbeegolf forum > > Nytt fra Europa...

Nytt fra Europa...
GÃ¥ til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Neste
Start Nytt Emne   Svar pÃ¥ Emne     |##| -> |=|      Forum Hovedsiden -> Frisbeegolf forum
Av
PDGA medlem
PDGA medlem

Ble medlem: Jun 30, 2004

InnleggSkrevet: Søn Des 20, 2009 3:21 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

Fjauret wrote:
Selv om regelen er en "bør"-regel, så er vel meningen at den skal ha et reellt innhold. En tredobling av deltakeravgiften i forhold til regelen er vel noe i overkant.

Man kan jo stille spørsmålstegn ved kommiteen som velger ut NC´er, når de godtar brudd på sine egne satte retningslinjer, 4 dager etter at de publiserte sin avgjørelse.

Unnskyld meg, men hvis du tar deg tiden til å lese "reglene" eller kriteriene for NC så står det altså der at man kan avvike fra kriteriene når det er snakk om å arrangere ET. Bakgrunnen for dette er at det er en del krav for ET som vanskelig lar seg forene med de begrensningene NC-kriteriene setter. Dette gjelder spesielt deltakeravgifter og premiering. Så komiteen har på ingen måte gått i mot sine egne kriterier i denne saken. NC kriteriene har vært mer eller mindre uforandret, med unntak av noen små justeringer de siste 3 årene. Kriteriene er bestemt av folk som gjør det de mener er det beste for diskgolf i Norge på det tidspunktet tingene bestemmes. Golfkomiteen har av det jeg kan huske mottatt 2 henvendelser i disse 3 årene ang. kriteriene, og faktisk gjort justeringer etter disse henvendelsene. Disksportene i Norge styres ikke av et diktatur, så hvis det er folk dere ute som har ideer om hvordan ting budre være eller mener de kan gjøre ting bedre enn de som nå sitter og styrer så oppfordrer jeg i første omgang om at dere tar kontakt med forbundet. Hvis dette ikke fører fram er alle klubber veldig velkommen til å delta på forbundstinget der bla. styret i forbundet velges og hovedlinjene for hva dette styret skal jobbe for og med bestemmes.

Det er gunstig for norsk diskgolf på flere plan at det arrangeres en ET i Norge. Vi har ikke hatt ET i Norge på noen år og det mener flere er synd. Å arrangere en ET som står utenfor NC kan gjøre at deltakerantallet faller, så for å gjøre det så attraktivt som mulig å arrangere ET i Norge kan det kanskje hjelpe å kombinere de to turneringene på samme måte som at NM er en del at NC. Det er ingen som sitter med fasit på hva som funker best og hvis det viser seg at måten ting ble gjort på denne gangen har negativ virkning eller skaper stor misnøye i miljøet så må man selvfølgelig ta konsekvensen av det ved neste korsvei.
Til Toppen
Vis Medlemets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemets Nettside MSN Messenger ICQ Nummer
Fjauret
Frisbeedude
Frisbeedude

Ble medlem: Jul 26, 2007

InnleggSkrevet: Søn Des 20, 2009 3:26 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

Håland, du er faktisk ikke rett person til å kommentere språklige feil. Du kan fks. ikke forskjellen på enda og ennå.

SÃ¥nn. Der kan vi la pirket ligge.
Til Toppen
Vis Medlemets Profil Send Privat Melding
Jostein
PDGA medlem
PDGA medlem

Ble medlem: Jun 22, 2004

InnleggSkrevet: Søn Des 20, 2009 3:37 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

Tabbe av meg. Beklager pirkeriet. Skal holde meg for god til slike ting i fremtiden.
Kjipern
PDGA medlem
PDGA medlem

Ble medlem: May 31, 2005

InnleggSkrevet: Søn Des 20, 2009 4:15 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

For min del har jeg ingen problemer med å akseptere en noe høyere påmeldingsavgift dersom en NC har status som ET. Akkurat som NC typisk kostet en femtilapp for ti år siden, så har prisen gått opp i takt med antall deltakere, nivå på spillere og arrangement. En ET forventes å være et hakk over NC mht. spillernivå, premier og arrangement. Da synes jeg vi får tåle at én av årets NCer koster noe mer. Sporten vår er fortsatt latterlig billig å drive på nasjonalt nivå!

Ellers er jeg enig med Ingar i at det er en bra ting for Norge, og faktisk for Europa, at Norge igjen får en ET. Vi har vært for defensive de siste årene. Det har vært langt mer marginale land enn oss som har hatt ET de siste sesongene.

Hvis Golfkomiteen skulle gjort noe annerledes, så kunne det være å søke styret om å få gi et ekstraordinært tilskudd til Sula Open, øremerket norske påmeldingsavgifter. Uten at jeg har forutsetning for å vite om det er slingringsmonn i budsjettet til å tillate det. Men da skaper man selvsagt en presedens for framtiden som man bør være bevisst på om man vil ha...

Halvor

Vis Medlemets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemets Nettside MSN Messenger
Jostein
PDGA medlem
PDGA medlem

InnleggSkrevet: Søn Des 20, 2009 5:06 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

Kloke ord, Halvor.

Åpenhet er ikke en uting. Vi jobber med et budsjett for evenementet - her er noen av de utgiftene vi allerede nå vet blir påført oss. Da kan dere selv se at dette må hentes inn på en eller annen måte.

Premier: ca 25000 kroner ( rubbel og bit av premier)
Spillerpakker: ca 10000 kroner ( disse er kraftig sponset)
Mat: ca 10000 kroner ( råvarer - maten lages gratis av fam. Myrrusten!)
PDGA-avgift: ca 5000 kroner
Husleie/vask: ca 2500 kroner
Honorar til ikke-spillende TD: Ca 2500 kroner
( dette er ikke et NC-krav - men i en ET kan ikke TD-en spille selv)
Diverse utstyr: ca 2500 kroner

Ca sum: 57500 kroner.

La oss tenke oss at 90 spillere betaler 600 kroner. Da har vi faktisk ikke gått i balanse engang...

Men la meg igjen understreke at vi ikke skal tjene oss feite på en ET på deltakernes bekostning. Vi gjør dette fordi vi tror det kan bli en flott happening og fordi noen i trauste Norge må ta sjansen når den kommer - det har vi altså gjort. Vi gleder oss stort til å arrangere dette her og håper at det blir bra. Vi har mange hundre timer med fullstendig ubetalt innsats foran oss - vi skal klippe horder av gress, kutte kvister og kratt, fikse utkastfelt, flytte kurver, snakke med kommunen,fotballkretsen, grunneiere, planlegge, koordinere, stille med racerbåter og grillmat og griller for turneringa i byen, hente/frakte folk med privatbiler, fikse splitter nye nettsider med alt mulig av innhold, føre regnskap, fikse spillerpakker, lage mat, muligens hoste opp noen madrasser,snakke med brannvesenet, muligens fikse trådløst internett, snakke med lokalavisene, forbundet, lage scorekort, diplomer, premier - lista er ganske lang. Deter stress men vi gleder oss likevel stort og synes det er morsomt utfordrende. Faktisk.

Og prisen: tja. Jeg synes det egentlig er ganske rimelig.

fysio
PDGA medlem
PDGA medlem

Ble medlem: Feb 19, 2006

InnleggSkrevet: Søn Des 20, 2009 5:27 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

ser jeg var utrolig dårlig til å lese kriteriene..... Jeg kommer - nesten uansett pris......
Til Toppen
fysio
PDGA medlem
PDGA medlem

Ble medlem: Feb 19, 2006

InnleggSkrevet: Søn Des 20, 2009 5:30 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

Kan jo håpe man kan lage 2 pooler for å øke omsetning og gi plass til flere spillere på årets happening
Til Toppen
Jostein
PDGA medlem
PDGA medlem

InnleggSkrevet: Man Des 21, 2009 2:24 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

Vi sysler med tanken om å finne på noe litt artig lørdagskvelden. Synes folket at feks en ikke altfor offisiell gutslandskamp hadde vært noe? Og er det noen som eventuelt melder seg som landslagskaptein, organisator og kan disse reglene?

Ta kontakt...

Lengdekonkurranse er stas. Lenge siden det har vært arrangert på noen NC-er tror jeg. Er dette morsomt for andre enn meg?

Vi har 165 meter til gjerdet må forseres ved fotballbanen, og derfor ikke helt etter boka-forhold- men det holder vel for de fleste.

Si gjerne fra dersom dette er stas eller eventuelt andre kjekke ting å finne på, vi er veldig lyttende.

Klasser:
Når det gjelder klasseinndelingen følger vi NC-reglene - men ET -reglene tilsier også faktisk grandmaster og senior grandmaster-klasser. Så klasser skal det ikke mangle på...vi kommer faktisk opp i 9 klasser mot normalt 7 for en NC. Nytt av året er at viderekomneklassen heter "amatør".

Jostein
PDGA medlem
PDGA medlem

InnleggSkrevet: Tir Des 22, 2009 1:06 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

Da blir det spillerpakke fra Devold på Sula i 2010 også. De sponser oss temmelig mye slik at vi får råd til å tilby dette. Årets produkt er i god tradisjon selvsagt strengt hemmelig, men vil i like god tradisjon bli noe som er nyttig for alle, både kvinner og menn, hele året.

Det er ikke sports BH-er denne gangen heller, dessverre, for de som hadde forventet det.

Forøvrig kommer vi med splitter nye nettside om ikke så altfor lenge heller.

Mats
PDGA-official
PDGA-official

Ble medlem: Sep 01, 2004

InnleggSkrevet: Tir Des 22, 2009 5:47 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

Skal vi ikke få noen overraskelser når vi kommer opp.... må ikke røpe alt Jostein, hehe...
Til Toppen
Vis Medlemets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
lids10
PÃ¥ nett
PÃ¥ nett

Ble medlem: Aug 10, 2008

InnleggSkrevet: Tir Des 22, 2009 7:19 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

Han er tydeligvis meget ivrig og kan vel egentlig ikke vente til Juni. Hehe,bra jobba det Jostein"krogssleiver"HÃ¥land Smil
Til Toppen
Jostein
PDGA medlem
PDGA medlem

InnleggSkrevet: Tir Des 22, 2009 8:38 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

sitat:
Skal vi ikke få noen overraskelser når vi kommer opp.... må ikke røpe alt Jostein, hehe...

Den viktigste overraskelen gjenstår: banen.

sitat:
Jostein"krogssleiver"HÃ¥land Smil

Forklaring på mellomnavnet?

terjeSFK
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran

Ble medlem: Jun 18, 2008

InnleggSkrevet: Tir Des 22, 2009 9:53 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

du har vel sett flåklypa? Veldig Glad
Til Toppen
ekornbakke
Frisbeedude
Frisbeedude

Ble medlem: Jun 07, 2005

InnleggSkrevet: Ons Des 23, 2009 11:01 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

Lengdekonkurranse og andre innslag av gode gamle "overall"-grener er alltid en god idé Smil

Guts er også en altfor lite sett sportsgren for tiden. Selv er jeg desverre litt skeptisk til å delta selv, men ville elske å se på!
Til Toppen
Magnus
PDGA medlem
PDGA medlem

Ble medlem: May 02, 2006

InnleggSkrevet: Ons Des 23, 2009 11:48 pm    Tittel: Re: Nytt fra Europa... Svar med Sitat

ekornbakke wrote:

Guts er også en altfor lite sett sportsgren for tiden. Selv er jeg desverre litt skeptisk til å delta selv, men ville elske å se på!

Pingle!
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Emne   Svar pÃ¥ Emne     |##| -> |=|      Forum Hovedsiden -> Frisbeegolf forum Alle klokkeslett er GMT +1 Time
GÃ¥ til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Neste
Side 2 av 8

GÃ¥ til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Sidene er tilrettelagt og tilpasset og hostet av, ProLyd as
Muselunden frisbeegolf klubb arangerer Tirsdagsgolfen, Oslo discgolf maraton, og Muselunden open.
Disc Golf er det samme som frisbeegolf. Frisbee er det samme som sendeplate.
Bruk gjerne frisbeeforumet vÃ¥rt. Hilsen www.frisbeegolf.no Inspirasjon og design idé http://www.pitcher.no
Kopiering av materiale fra Frisbeegolf.no for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
Frisbeegolf.no er en frisbee nyhetsside for alle.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy