Av |
Innlegg |
 |
ståle Meget aktiv bruker

Ble medlem: Aug 25, 2004 Innlegg: 113
|
Skrevet: Tor Nov 26, 2009 3:32 pm Tittel: resultater.frisbee.no |
|
|
morn, da ligger applikasjonen vi tidligere har nevnt ute på resultater.frisbee.no.
den er ment til å brukes for alle kommende norgescupturneringer og andre turneringer uten ncstatus. vi håper og tror at den støtter de fleste mulige turneringsoppsett (dog ikke pargolf).
vi har lagt inn alle resultatene fra norgescupen 09 bortsett fra maigolfen. her er det bare lagt inn for dem som gikk semi i open. alle resultatene vil bli lagt inn, dette er bare ikke gjort enda. dermed vil det være forskjell på totalplasseringene i norgescupen, men dette vil bli rettet på når alt er inne.
dersom dere legger merke til forskjell i resultatene fra hva som ligger på resultater.frisbee.no og det som er gitt ellers så ønsker vi at dere sier i fra her evt sender mail til diskgolf @ frisbee.no.
vi ønsker tilbakemeldinger om alt dere føler fungerer/ikke fungerer og evt forbedringer. vi kan ikke love at alt blir tatt til følge, men alt vil uansett bli lest og vurdert.
denne versjonen vil ikke støtte oppsett for ukesgolfer, men dette er noe vi vurderer å få implementert før neste sesong.
mvh, golfkomiteen/frisbeeforbundet
|
|
| Til Toppen |
|
TRJ Frisbeekonge

Ble medlem: May 30, 2005 Innlegg: 635
|
Skrevet: Tor Nov 26, 2009 4:01 pm Tittel: Re: resultater.frisbee.no |
|
|
søkefunksjon på spillere hadde vært praktisk. Søke på enkeltnavn og finne alle i en klubb.....
Ellers så så det bra ut 
Denne applikasjonen er det noe alle kan få se på?
Eventuelt få vite hvordan man kan koble egne systemer opp mot dette?
|
|
| Til Toppen |
|
ståle Meget aktiv bruker

|
Skrevet: Tor Nov 26, 2009 4:50 pm Tittel: Re: resultater.frisbee.no |
|
|
ja, søkefunksjon kommer kanskje senere. pr i dag så synes jeg at alfabetlistinga funker veldig bra. dersom man ønsker å finne alle i en klubb så er det bare å klikke inn på klubben så blir alle spilerene tilknyttet listet opp.
ws apiet kom ikke med i denne omgang desverre. er ingen stor sak å få til så om det blir stor etterspørsel så er det noe vi vil legge til.
|
|
| Til Toppen |
|
TRJ Frisbeekonge

|
Skrevet: Tor Nov 26, 2009 5:25 pm Tittel: Re: resultater.frisbee.no |
|
|
la ikke merke til at man kunne se alle spillere ved å velge klubben
|
|
| Til Toppen |
|
terjeSFK Frisbeegolf.no-veteran

Ble medlem: Jun 18, 2008 Innlegg: 242
|
Skrevet: Tor Nov 26, 2009 9:59 pm Tittel: Re: resultater.frisbee.no |
|
|
Et dumt spørsmål fra 1 som ikke har peil på pc: Åssen skal vi feks bruke denne under feks NC? Det ble nevnt tidligere at det ble direkte registrert på siden. Går ikke akkurat ann å føre det rett inn Antall spillere i en klubb er det basert på deltagere i tidligere turneringer? Ser forøvrig meget proft og flott ut! På siden "klubb" kunne det kanskje vært link til hjemmesiden?
|
|
| Til Toppen |
|
ingoball PDGA medlem

Ble medlem: Jun 30, 2004 Innlegg: 921 Bosted: sammen med meg selv og familien
|
Skrevet: Tor Nov 26, 2009 10:27 pm Tittel: Re: resultater.frisbee.no |
|
|
det finnes en administrasjonsside der man fyller inn resultatene og all annen informasjon om turneringen. det man fyller inn der dukker opp på den siden du kan via linken Ståle postet tidligere. arrangører får tilgang til å redigere informasjon og resultater for sin turnering, samtidig finnes det noen nøye utvalgte som har supermann-tilgang og kan gjøre endringer over hele linja
-i
|
|
| Til Toppen |
|
TRJ Frisbeekonge

|
Skrevet: Tor Nov 26, 2009 11:05 pm Tittel: Re: resultater.frisbee.no |
|
|
hehe...ingar....ikke for å rippe opp i en tidligere diskusjon......
|
|
| Til Toppen |
|
ingoball PDGA medlem

|
Skrevet: Tor Nov 26, 2009 11:27 pm Tittel: Re: resultater.frisbee.no |
|
|
her er jeg enig med deg og har alt sagt fra videre...
|
|
| Til Toppen |
|
terjeSFK Frisbeegolf.no-veteran

Ble medlem: Jun 18, 2008 Innlegg: 242
|
Skrevet: Fre Nov 27, 2009 9:05 am Tittel: Re: resultater.frisbee.no |
|
|
| Dette er jo helt fantastisk! Hele NC planlegginga blir jo så mye enklere når man vet at resultatene gjør seg selv:) Bra jobba!
|
|
| Til Toppen |
|
Jostein PDGA medlem

Ble medlem: Jun 22, 2004 Innlegg: 1768
|
Skrevet: Fre Nov 27, 2009 9:54 am Tittel: Re: resultater.frisbee.no |
|
|
Flotte saker. Jeg har testet å legge inn resultater etter Sunnmøre Open og det er temmelig enkelt og intuitivt. Likevel har jeg minst to spørsmål når det gjelder den praktiske bruken i en turnering.
1) Denne skal jo benyttes i alle NC-turneringer neste år. Hvordan er det med sorteringsfunksjonen etter spilte runder? Sorteringa i grupper altså - på enten tre, fire eller fem i gruppa alt etter antall turneringsdeltakere. Og man må også ha en utskriftsfunksjon for dette.
2) Skrekkscenarioet: man jobber jo rett på nett her. Jeg ser for meg at nettforbindelsen brytes midt i resultatføringa...hva skjer da?
Dette er jo et meget flott initiativ fra forbundet. Jeg håper vi slipper dobbeltføring for å få tingene under pkt.1 på plass - men dette har dere vel tenkt på?
_________________ Pain is temporary. Quitting lasts forever. |
|
| Til Toppen |
|
ståle Meget aktiv bruker

|
Skrevet: Fre Nov 27, 2009 2:21 pm Tittel: Re: resultater.frisbee.no |
|
|
1. underveis i en turnering så vil det via admingrensesnittet være mulig å liste spillere basert på score uansett klasse. det er også satt opp et stylesheet (som det kalles) for å printe, slik det skal se "bra ut" når man printer ut disse resultatene. denne stylingen grupperer på 4 og 4. man kan selv sjekke via print preview.
resultatene for vanlige brukere har også en egen styling for print, men denne er ikke gruppert 4 og 4.
2. dersom man mister nettforbindelse så vil uansett alle resultater man frem til man mister forbindelsen være lagret. dersom noen som arrangerer er i besittelse av en tlf med 2g/3g så burde det ikke være noe problem å komme på nett igjen så lenge man har dekning.
- og ja, vi håper at så mange som mulig kan ta i bruk denne appen for mindre turneringer før neste års nc starter slik at vi kan evt rette det som må rettes på før den tid. - det ville vært rart om alt funker perfekt fra dag en :)
|
|
| Til Toppen |
|
Jostein PDGA medlem

Ble medlem: Jun 22, 2004 Innlegg: 1768
|
Skrevet: Fre Nov 27, 2009 3:39 pm Tittel: Re: resultater.frisbee.no |
|
|
| sitat: |
| 1. underveis i en turnering så vil det via admingrensesnittet være mulig å liste spillere basert på score uansett klasse. det er også satt opp et stylesheet (som det kalles) for å printe, slik det skal se "bra ut" når man printer ut disse resultatene. denne stylingen grupperer på 4 og 4. man kan selv sjekke via print preview. |
Flotte saker. Men: når det i en turnering er 90 spillere ( grupper på fem) - finnes det en femmersorteringsfunksjon? Eller en mulighet også for tre?
_________________ Pain is temporary. Quitting lasts forever. |
|
| Til Toppen |
|
ståle Meget aktiv bruker

|
Skrevet: Fre Nov 27, 2009 4:42 pm Tittel: Re: resultater.frisbee.no |
|
|
| nei, da må man i tilfelle bruke printstylen fra de andre resultatlistene og evt gruppere selv.
|
|
| Til Toppen |
|
RAGgen Frisbeedude

Ble medlem: Nov 22, 2004 Innlegg: 177
|
Skrevet: Fre Nov 27, 2009 7:20 pm Tittel: Re: resultater.frisbee.no |
|
|
stylesheet = css ?
er det mulig å gi inn sine egne slike, eller må en velge mellom predefinerte?
Rapporteringen ser ok ut, men er et par småting eg lurer på.
Er det mulig å få eksportert data feks som .csv filer?
Da en kan ta de inn i feks Excel for å bearbeide de der, for å ta ut andre rapporter en de som er 'låst' i systemet
Er det lagt opp til bare ett oppsett pr bane?
Feks var det jo ulike oppsett på tønrsberg i år og i fjor
En spiller kan den tilhøre flere klubber?
Kjetil Risdal spillte for muselunden i nm i 08, men på maigolfen 09 stillte han for stormkast. Men står muselunden på han
Kan det listes flere baner på en klubb?
Trondheim står jo med Lade, men det er vel de/Ingar som og har Othilienborg
Savner og en søkefunksjon slik som andre har nevnt.
Dette er jo ganske relatert til hva eg jobber med, som det er ønske om mer detaljert/pirkete tilbakemelding på rapporteringen er det bare å sei fra...
Hellers gleder eg meg til å kikke på administratordelen, vil anta at alle som har laget resultatregistreringssystem er enig med at det er det som er vanskelig
|
|
| Til Toppen |
|
ingoball PDGA medlem

|
Skrevet: Fre Nov 27, 2009 8:15 pm Tittel: Re: resultater.frisbee.no |
|
|
Er det mulig å få eksportert data feks som .csv filer?
Da en kan ta de inn i feks Excel for å bearbeide de der, for å ta ut andre rapporter en de som er 'låst' i systemet
Ja, det er mulig, du får da ut Klasse, Plassering, Navn, Etternavn, Pdga#, Runde 1, 2, 3... N og total.
Er det lagt opp til bare ett oppsett pr bane?
Feks var det jo ulike oppsett på tønrsberg i år og i fjor
Man kan endre oppsettet for hver turnering, som feks legge til hull, endre par, eller spille dem i forskjellig rekkefølge
En spiller kan den tilhøre flere klubber?
Kjetil Risdal spillte for muselunden i nm i 08, men på maigolfen 09 stillte han for stormkast. Men står muselunden på han
Nei, man kan bare være medlem av en klubb om gangen, dette kan endres, men da endres det i alle listene også tilbake i tid..
Kan det listes flere baner på en klubb?
Trondheim står jo med Lade, men det er vel de/Ingar som og har Othilienborg
Dette er ment mest som ekstra-info, applikasjonen er som sagt hovedsaklig til rapportering og publisering av resultater.
Savner og en søkefunksjon slik som andre har nevnt.
Behovet for en slik søkerfunksjon ble veid mot andre ting som vi mente var viktigere og når det finnes alfabetiske lister bør folk klare å finne fram 
Dette er jo ganske relatert til hva eg jobber med, som det er ønske om mer detaljert/pirkete tilbakemelding på rapporteringen er det bare å sei fra...
Hvis det er noen som mener de har noe å bidra med til oppfordres selvfølgelig disse til å kontakte golfkomiteen om dette.
Hellers gleder eg meg til å kikke på administratordelen, vil anta at alle som har laget resultatregistreringssystem er enig med at det er det som er vanskelig
det er bare å arrangere en turnering så får du kikket så mye du vil
|
|
| Til Toppen |
|
|
|