Toggle Content Frisbeegolf meny

Frisbeegolf.no
Frisbeeklubber
Web

Toggle Content Stem her
Hva er norges beste/vakreste/krevende hull?

Resultat :: Avstemninger

Stemmer: 60
Kommentarer: 0

Toggle Content Turneringer 2010
Norgescup i frisbeegolf:
NC1 - 08.-09.mai - BergenOpen
NC2 - 05.-06.juni - SulaOpen
NC3 - 24.-25.juli - TrondheimOpen
NC4 - 14.-15.aug - SkienOpen
NC5 - 11.-12.sept - NM - Arendal
Pargolf NM - 25.-25. sept. - Gålå

Andre store turneringer
ET=EuroTour , M=Major
14. feb. IceBowl i Bergen
27.-28.mars DutchOpen ET
24.-25.april CopenhagenOpen ET
08.-09.mai Maigolfen- Ekeberg
15.-16.mai SwissOpen ET
11.-12.juni JapanOpen M
19.-20.juni TwinLakeOpen ET
02.-04.juli BritishOpen ET
10.-11.juli StockholmOpen ET
15.-18.juli ScandinavianOpen M
28.jul-02.aug PDGA-VM
21.-22.aug BelgiaOpen ET
25.-29.aug EM i Frankrike
06.-10.okt USDGC M

Ukesturneringer i Oslo
Mandagsgolf på Nordjordet
Tirsdagsgolf på Muselunden
Onsdagsgolf på Ekeberg

Andre ukesturneringer
Tirsdagsgolf i Tønsberg
Tirsdagsgolf i Arendal
Stormkast - Bergen
Langevåg IL - Sula

Ultimate
Prøv Ultimate tirsdager Fjellhamarhallen på Lørenskog.

Toggle Content Min meny
Velkommen

Anonym

Alias
Passord
Registrer

Medlemsskap:
Siste: Veggeland
Ny i dag: 0
Ny i går: 0
Totalt: 284

Online NÃ¥ [5]:
Besøkende: 4
Søke roboter: 1
Medlemmer: 0
Sidevisninger:
Idag: 1422
Totalt: 6929413

Toggle Content Feeds fra Frisbeegolf.no

Toggle Content værvarsel

Forums > > Frisbeegolf.no forum > > Frisbeegolf forum > > Hvem vinner i Skien?

Hvem vinner i Skien?
GÃ¥ til side 1, 2  Neste
Start Nytt Emne   Svar pÃ¥ Emne     |##| -> |=|      Forum Hovedsiden -> Frisbeegolf forum
Av
PDGA medlem
PDGA medlem

Ble medlem: Jun 22, 2004

InnleggSkrevet: Tir Jul 27, 2010 10:25 pm    Tittel: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

Da er det drøye tre uker igjen til sesongens fjerde - og til nå største stevne målt i deltakere. Feltet er stappa som en pølse og det betyr 144 spillere med hele landets arsenal av habile spillere tilstede - pluss vår danske venn; flybårne Nybø.

Dette er historiens tredje Skien Open. I 2008 og i 2009 vant Håland - men kun sistnevnte stevne hadde NC-status. Vi tviler sterkt på om Håland kan ta sin tredje Skien-triumf, men som vi alle vet er frisbeen flat...

Open:
1. Karl J. Nybø
Naturlig favoritt. Det hersker det vel liten tvil om. En av Europas beste spillere, og han kommer til Norge allerede torsdag sier ryktene for å forberede seg på det som venter - nemlig en bane der en sleiv koster dyrt og det er fullt av trær. Vi tipper Nybø får sleng på Eagelen sin og vinner - men overlegent blir det ikke.

2. Espen Møkkelgjerd
Norges beste spiller. Det hersker det vel liten tvil om. Muligens om man ser bort i fra Carlos Rio som ikke er med. Møkkelgjerd er i form, og kan med seier mer eller mindre også avgjøre Norgescupen sammenlagt - og samtidig ta sin tredje strake NC-triumf. Vi tipper han blir beste nordmann. MEN: Møkkelgjerd er ikke furuskogens beste venn - Skien er full av slik skog og med såpass harde disker som Møkkelgjerd har kan de plutselig sprette laaangt av sted i de dype Telemarksskogene.

3. Frode Karlsen
Formspiller. Tilbake på 2008-nivå etter en litt svak fjorårssesong. Vi kunne ane det på Sula der han kom sterkt, vi fikk det bekreftet på diskgolfmaraton der han kun ble slått av Petersen, og han dokumenterte nivået med knallspill i Tønsberg Open i juni. Karlsen er den største outsideren til å vinne i Skien - men da må han henge med fra kast nummer en. Vi mener også at Skien er en "Rhynobane" som favoriserer spillere som Karlsen: total kontroll der 20-30 meter i lengdemanko på de aller lengstkastende ikke betyr mer enn piss i Fritidsparkens tempererte boblebad.

4. Magnus Petersen
Ryktet forteller at du elsker meg. En venn har hørt det fra sin bror. Det ligger nær å anta det var deg, som sendte kort fra Gud vet hvor...Vi bruker altså Jan Eggums verselinjer for å beskrive Petersens situasjon - bytt ut ordet elske med skade og der står vi. I alle fall nestem omtrent. Petersen var ikke med i Trondheim pga en skade - blir han frisk til Skien? Før skaden var Petersen i absolutt kalasform, som kulminerte med seier i diskgolfmaraton og ikke minst USDGC-plass etter turneringa i England. Vi tipper Petersen legger all melankoli bak seg, biter i seg smertene og blir nummer fire i Skien. Vinner gjør han dessverre ikke før i september noen mil lenger sør...

Outsiderne:
Andre Johnsen, Thomas Finborud, Øystein Carlsen, Anders Haugen, Håland og Per Erik Husebø - i rangert rekkefølge. Vi har hørt at Jan Roger Husebø mener det kun er "høyrehull" på banen ( som han mener det er på alle baner forøvrig utenom Tønsberg der det bare er venstrehull), og at han derfor ikke stiller til avkast. Johnsen kun blant outsiderne - hva er det for noe tull? Johnsen er jo helt "kves"? Ja, slik roper de i Skien, der Johnsen hamrer inn den ene lave 50-runden etter den andre på ukesgolfene. Men ukesgolfer er ikke NC-er, og vi tror neppe at Johnsen kan nå en finale. Men outsidere har levert varer før, det er hjemmebane og Johnsen er bedre i år enn på samme tid i fjor - i alle fall mener de det i Skien. Finborud. Endelig en finale på han i Trondheim - vel fortjent. Vi tror ikke smilende Finborud tar en finaleplass men at det kan skje er selvsagt. Carlsen. Begynner å bli noen år siden han vant en turnering nå - kan han komme på pallen - kan han vinne igjen? Selvsagt. Har gjort et ratingbyks i år men er en slowstarter. Vi tror dessverre det sender Carlsen utenfor finalelista. De tre H-ene: Haugen , Husebø og Håland. Haugen vant i Bergen. Husebø spiller glimrende i Tønsberg og spilte temmelig nylig en 47-runde i Tønsberg, mens Håland alltid blir bak Karlsen - og Karlsen kan jo vinne og blir dårligst nummer tre... Ingen av disse H-ene vinner, men kan på en heldig dag manøvrere seg inn rett bak finaleplassene, spår vi. Men sympatiske Husebø med best outsidersjanser av disse.

Skrellen:
Kjetil Heiland. Hva skjer? Var Norges store framtidshåp for et års tid siden, men siden har det vært stille som hos Oddrane på Skagerak Arena. Tar Heiland en Tommy Ingebrigtsen anno 1995?: moser til med sin livs runde og kontrollerer inn til seier...for deretter å forsvinne igjen. Vi venter med stor spenning på om Heiland dukker opp med brett i Telemark.

eikemo
Meget aktiv bruker
Meget aktiv bruker

Ble medlem: Oct 02, 2007

InnleggSkrevet: Tir Jul 27, 2010 11:03 pm    Tittel: Re: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

Og hva med de andre klassene, HÃ¥land? Smil
Jostein
PDGA medlem
PDGA medlem

InnleggSkrevet: Ons Jul 28, 2010 11:16 am    Tittel: Re: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

sitat:
Og hva med de andre klassene, HÃ¥land? Smil
De er ikke så åpne - hvis du skjønner hva jeg mener. Det er mer selvsagt hva som skjer her - men kan gi deg og dere topplista likevel med korte begrunnelser - i alle fall for juniorklassen der jeg kjenner nivået på de beste spillerne. De andre klassene har jeg dessverre liten peiling på - men får nok rett her også...

Junior:
1. Frøysa
Liten tvil om denne. Klart beste juniorspiller i landet og ganske sikkert blant landets 10-12 beste spillere uansett klasse også. Er i motsetning til Myrrusten dedikert og fokusert - vinner lett og lekende klart i Skien.
2.Myrrusten
Stort talent som for tiden ødsles vekk på piker, vin og sang, eller mer presist: jobb, Iphone og fotballsparking. Dette er imidlertid midlertidig - men Skien komer for tidlig for Myrrusten som spiller fotballkamp torsdagskvelden før han halser nedover.
3.Askeland
Blir nummer tre - men vil sammen med en ny Myrrusten, Markus, dominere juniorklassen i åra framover etter denne sesongen.

Damer:
1. Lydie
Beste dame i landet, men er hun egentlig norsk?
2. Jernberg
Svensk. Og da blir et andreplass.
3. Magnholt
Svensk. Tredjeplass.
4. Ballo Sandum
Norsk. Helt klart norsk. Blir fjerdekvinne.

Master:
1. Guntvedt
2. Sivertsen
3. Garcia
4. Kvåvik

Begrunnelsen får andre ta seg av...

terjeSFK
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran

Ble medlem: Jun 18, 2008

InnleggSkrevet: Ons Jul 28, 2010 8:36 pm    Tittel: Re: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

Ville sett litt nærmere på openklassen. Andre med ny banerekord i dag på minus 8! Å da gikk han på gruppe med Tor Erik Stian selander og Thomas Finborud. Ser ut til å takle press også Smil
Til Toppen
Vis Medlemets Profil Send Privat Melding
Jostein
PDGA medlem
PDGA medlem

InnleggSkrevet: Ons Jul 28, 2010 10:47 pm    Tittel: Re: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

sitat:

Ville sett litt nærmere på openklassen. Andre med ny banerekord i dag på minus 8!

Dessverre for Johnsen og dere Johnsen-hypere fra Skien tror jeg hans beste mulighet til finale i år var i Trondheim. Men: jeg håper jeg tar feil. Johnsen nærmer seg helt klart en finale, men mitt tips er at han må vente til 2012. Jeg tror at det kun er Per Magne Julius Juliebø som i nyere tid har klart en open-finale etter under to år med spillling - men Johnsen har kanskje tre år nå? Så da kan det kanskje gå likevel...

Men: jeg spilte Skien-banen i juni og kom vel inn på 53 eller 54 og følte jeg spilte OK - fikk en bogey. Hvor i alle dager plukker man 8 birdies (eller flere) på denne banen? Jeg tipper hull 1,2,4,5,6,7,8 i alle fall - men resten? Hull 12 og 14 kanskje? Jeg føler at banen i Skien er litt skeivt skrudd sammen egentlig - med alle de "lette hulla" på de 8 første så kommer kun blytunge treerhull en stund før man har noen litt enklere igjen mot slutten...min spådom og erfaring er at man må plukke en del toere på de 7 første hulla ellers blir det ingen kanonrunde. Men jeg har ikke sett noen stats så jeg tipper bare nå altså...

terjeSFK
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran

InnleggSkrevet: Ons Jul 28, 2010 11:24 pm    Tittel: Re: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

Ingen bogyes. Birdie på 5-6-7-8-12-13-16 og 17. Han har vel spilt i 2 år tror jeg. Kan ha en stor fremtid hvis han fortsetter å trene!
Til Toppen
Jostein
PDGA medlem
PDGA medlem

InnleggSkrevet: Ons Jul 28, 2010 11:33 pm    Tittel: Re: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

Det som er klinkende klart er at Johnsen destruerer alt og alle dersom han spiller "vanlige" runder...men når det er sagt: de 13 siste rundene mine før Sula Open hadde et snitt på 54,5- i selve Sula Open snittet jeg like over 60...og dette med konkurransespilling - og i alle fall når klubbformannen har hauset opp seierskandidaturet, er ikke det samme - dessverre må jeg vel si. Jeg spår at runder på det jevne rett over 50 holder til seier - tipper seierssnitt på 51,3...
Jostein
PDGA medlem
PDGA medlem

InnleggSkrevet: Tor Jul 29, 2010 12:18 am    Tittel: Re: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

En liten digresjon: tenk hvis Finn Erik Rognan i TV2, han som lager de legendariske Tour De France-videoene, kunne assistere Hassimuss og lage en PR-film for diskgolf. Kanskje dere i Skien kunne spørre om han har tid og lyst...det tror jeg kunne vært noe altså. For sykling og diskgolf har en ting til felles (minst); det er estetisk idrett.
Jostein
PDGA medlem
PDGA medlem

InnleggSkrevet: Tor Jul 29, 2010 12:24 am    Tittel: Re: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

Forresten jobber han ikke i TV2, men er frilanser. Forbundet kan vel spytte inn 10-12000 kr her så fikser han den saken skulle jeg tro. Så kunne filmen vært brukt i PR-øyemed for å rekruttere nye medlemmer, promotere idretten og sikkert også havnet på TV2...
Hella
Ny på nett
Ny på nett

Ble medlem: Nov 03, 2008

InnleggSkrevet: Tor Jul 29, 2010 1:16 pm    Tittel: Re: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

Er 2 år siden Andre spilte sitt 1. NC, men har vel spilt i 3 år nå.

Det er vel egentlig kun hull 9, 10 og 18 Andre ikke pleier å få birdie, men det kommer birdie på hull 9 en gang iblant.
Til Toppen
møkkis
PDGA medlem
PDGA medlem

Ble medlem: Sep 01, 2004

InnleggSkrevet: Tor Jul 29, 2010 4:35 pm    Tittel: Re: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

karl johan kommer allerede tirsdag, men da for og spille stovner
terjeSFK
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran

InnleggSkrevet: Tor Jul 29, 2010 5:44 pm    Tittel: Re: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

Når kommer han til Skien? Jeg har booket rom fra torsdag, men kan sikkert få fra onsdag hvis han kommer da!
Til Toppen
møkkis
PDGA medlem
PDGA medlem

Ble medlem: Sep 01, 2004

InnleggSkrevet: Tor Jul 29, 2010 5:53 pm    Tittel: Re: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

skal ha litt sightseen i oslo først. blir nok sikkert ikke før torsdag
Janroger
PÃ¥ nett
PÃ¥ nett

Ble medlem: Jan 11, 2006

InnleggSkrevet: Lør Jul 31, 2010 2:10 pm    Tittel: Re: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

hehe, artige innslag håland:D men jeg tror du må begynne å hente fakta opplysningene fra andre steder enn ditt eget hodet:D jeg dukker opp i skien jeg:D målet er å klare å gå med deg i 2nd og tredje runde, for da er jeg garantert finale plass, for du vinner jo:D (hvis du setter 3 meters puttene)
Til Toppen
Jostein
PDGA medlem
PDGA medlem

InnleggSkrevet: Lør Jul 31, 2010 7:32 pm    Tittel: Re: Hvem vinner i Skien? Svar med Sitat

sitat:
må begynne å hente fakta opplysningene fra andre steder enn ditt eget hodet

Da er det ikke fakta vet du - da er vi over på spekulasjoner.

sitat:
målet er å klare å gå med deg i 2nd og tredje runde, for da er jeg garantert finale plass

Ja. Det satser vi på.

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Emne   Svar pÃ¥ Emne     |##| -> |=|      Forum Hovedsiden -> Frisbeegolf forum Alle klokkeslett er GMT +1 Time
GÃ¥ til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

GÃ¥ til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Sidene er tilrettelagt og tilpasset og hostet av, ProLyd as
Muselunden frisbeegolf klubb arangerer Tirsdagsgolfen, Oslo discgolf maraton, og Muselunden open.
Disc Golf er det samme som frisbeegolf. Frisbee er det samme som sendeplate.
Bruk gjerne frisbeeforumet vÃ¥rt. Hilsen www.frisbeegolf.no Inspirasjon og design idé http://www.pitcher.no
Kopiering av materiale fra Frisbeegolf.no for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.
Frisbeegolf.no er en frisbee nyhetsside for alle.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy