Av |
Innlegg |
 |
JørgenØks Aktiv bruker

Ble medlem: Sep 15, 2008 Innlegg: 37
|
Skrevet: Ons Jun 23, 2010 4:58 pm Tittel: Tips for nybegynner? |
|
|
Heisann!
Har veldig lyst til å lære meg å se tøff ut med plastdisken min! Har kjøpt meg en skystyler, men sliter no sykt med nail delay(den glir rett ut til kantene etter maks et par sekunder). Er det noen som har et par tips for nail delay og andre ting som en nybegynner innen freestyle trenger å vite?
|
|
| Til Toppen |
|
Adrian Frisbeegolf.no-veteran

Ble medlem: Jul 27, 2004 Innlegg: 205
|
Skrevet: Tor Jun 24, 2010 1:19 am Tittel: Re: Tips for nybegynner? |
|
|
Hei Jørgen!
Sky Styler, silikonspray (den fra Sune Sport) og løsnegler... se på videoer og tren tren tren. 
Du finner mange tips på startsiden for freestyle på Disksport Norges website.
Her ser du hvordan å lage løsnegler ut av plast.
Her er noen videoer du kan se på (det finnes hundrevis flere på YouTube).
Du må ihvertfall lære hvordan å kaste disken med mye spinn rett forran deg slik at du kan trene alene. Trenger du tips til det?
_________________ Freestylers shred when they DO IT!
Sist endret av Adrian den Tor Jun 24, 2010 12:21 pm, endret 2 ganger totalt |
|
| Til Toppen |
|
ekornbakke Frisbeedude

Ble medlem: Jun 07, 2005 Innlegg: 155
|
Skrevet: Tor Jun 24, 2010 9:42 am Tittel: Re: Tips for nybegynner? |
|
|
| JørgenØks wrote: |
Heisann!
Har veldig lyst til å lære meg å se tøff ut med plastdisken min! Har kjøpt meg en skystyler, men sliter no sykt med nail delay(den glir rett ut til kantene etter maks et par sekunder). Er det noen som har et par tips for nail delay og andre ting som en nybegynner innen freestyle trenger å vite?  |
Hei
Det viktigeste har du lært allerede, nemlig at Freestyle er det tøffeste!
NÃ¥r det gjelder nail delay:
Dette er altså litt vrient å komme i gang med i starten, men tenk på følgende - det er lurt å forsøke/trene på denne ofte, snarere enn å trene lenge. Antall separate "treninger" er gjerne viktigere til å begynne med enn mengden, det skjer tydeligvis ting i hodet og kroppen mellom øktene. Ha disken tilgjengelig og forsøk litt innimellom alt annet hele dagen. Utviklignen går gjerne med museskritt som trenger litt tid og som man ikke merker før du plutselig spinner som en konge!
Erfaringsmessig er det gjerne mindre heldg å tenke at "nå skal jeg stå her i tre timer (eller mer..) konstant helt til jeg får det til", men jo mer man får til, jo lenger kan man stå og terpe på det uten å føle at man kjører seg helt fast.
Lykke til
|
|
| Til Toppen |
|
JørgenØks Aktiv bruker

Ble medlem: Sep 15, 2008 Innlegg: 37
|
Skrevet: Fre Jun 25, 2010 2:25 pm Tittel: Re: Tips for nybegynner? |
|
|
Takk for tips! Stått endel på jobb(ja, jeg har mulighet fordi jeg førskolelærer^^), begynner å få det sånn halvveis til Gøy er det ihvertfall.
Hvor stor forskjell er det med falske negler og ikke?
|
|
| Til Toppen |
|
Magnus PDGA medlem

Ble medlem: May 02, 2006 Innlegg: 141
|
Skrevet: Fre Jun 25, 2010 3:37 pm Tittel: Re: Tips for nybegynner? |
|
|
| jeg synes det er lettere uten falske negler, mere naturlig. men lønner seg i såfall å ikke ha dem skamklipt;)
|
|
| Til Toppen |
|
Adrian Frisbeegolf.no-veteran

Ble medlem: Jul 27, 2004 Innlegg: 205
|
Skrevet: Fre Jun 25, 2010 4:19 pm Tittel: Re: Tips for nybegynner? |
|
|
Hei igjen!
Det er stor forskjell mellom med og uten falske negler. De aller fleste klarer flere triks med falske negler enn uten.
NÃ¥r man jammer vil man at disken ikke skal komme bort i fingertuppene. Falske negler gir de fleste mer "maneuverability".
Falske negler er tykkere og hardere enn naturlige negler (det er bra), og man kan selv bestemme avstanden disken skal være fra fingertuppene ved å bruke kortere og lengre negler (noen liker å ha lengre negler på pekefingrene enn på midtfingrene). Pluss at etter gjentatt bruk vil limen bygge seg opp under den falske neglen, noe som gjør at disken får enda litt mer avstand fra fingertuppen.
But Magnus is too studly for fake nails.
_________________ Freestylers shred when they DO IT! |
|
| Til Toppen |
|
|
|