Dato/klokkeslett: 23 Jul 2019, 00:48

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 20 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Teknikkforum
InnleggSkrevet: 22 Mai 2016, 20:10 
På nett
På nett
Avlogget

https://www.youtube.com/watch?v=_zByUYQnVdY

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mai 2016, 18:45 
Ny på nett
Ny på nett
Avlogget

Hei igjen Frunsj :-)

Takk for god tilbakemelding. Den siste videoen du linket til i forrige post gjorde at jeg forsto veldig mye mer av hvor kraften burde komme fra og hva han prater om i den første videoen. Jeg skal absolutt trene mer stillestående og også prøve å få kraftoverføringen riktig fra hoftene. Jeg merker allerede ved tørrtrening hjemme i leiligheten hvor mye mer hoftene jobber bare ved å dytte rompa litt ut og være i en litt mer atletisk posisjon kontra veldig rett opp og end som jeg er i de to videoen jeg la ut.

One Step som loopghost viser i siste video der tror jeg kan være et bra neste steg etter stillestående.

Skal få øvd litt både hjemme og filme meg litt på fotballbanen...så ser vi hvordan det går framover :-)

Håkon

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mai 2016, 22:29 
På nett
På nett
Avlogget

Det høres ut som en veldig fin start! Loopghost sine videoer hjalp meg mye i vinter da jeg trente stillestående med putter, han har og bra videoer om bracing og hvordan involvere x-step etter å ha kastet stillestående, men viktig å ikke bite over for mye på en gang. Prøv å få inn balansen og hoftene først, og ikke bli demotivert hvis kastene blir dårligere en periode, de kommer garantert til å bli bedre igjen når ny teknikk begynner å sitte. Kast f.eks. mot nett hvis du blir opphengt i at diskene flyr dårlig til å begynne med. Det er lettere å jobbe med svingplan, treffsikkerhet og vinkler etterhvert når grunnarbeidet er gjort!

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mai 2016, 13:17 
Videograf/Admin
Videograf/Admin
Brukerens avatar
Avlogget

Siden det er så vanskelig å legge til egne videoer og bilder i dette forumet har vi opprettet en egen facebook-gruppe for videre diskusjon om teknikk: https://www.facebook.com/groups/Teknikkforum/
Vi oppfordrer alle til å melde seg inn i denne gruppen og ta videre spørsmål, diskusjoner, analyser og linker der.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Jun 2016, 15:06 
PDGA-official
PDGA-official
Brukerens avatar
Avlogget

tyskeren skrev:
Da kommer første videos:

https://youtu.be/yADgoVTTKas

ro ned litt uli ;)

Vedlegg:
uli.png
uli.png [ 245.27 KiB | Vist 1417 ganger ]

her ser du litt.(prøvde å sette inn bilde fra filmen på 16 sek ca..

fremfoten er rotert så du får ikke hentet kraft fra hofta

venstre armen er i veien for deg så du får ikke strekt ut bakover. du runder en del også, i stede for å strekke rett bakover.

videre ser det ut til at du roterer med hode først også.

Prøv å roe litt ned, strekk deg godt bakover, roter i hoftene først og "heng igjen" med skuldre/hode.. hvis du skjønner...

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 20 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: