Jgrlars skrev:
Personlig så syntes jeg det var like spennende og givende å gå open når jeg startet å konkurrere. Var jo selvfølgelig på bunn av resultatlistene, men det var alltid folk å kjempe mot. Også er det alltid han ene du absolutt vil slå
Er usikker på om det er behov for å ha med klasser under open i Norgescuper. Kansje ett år til med viderekommen? Også kunne man hatt påmelding til turneringene i steg hvor open får melde seg på først, etterfulgt av viderekommen og kanskje nybegynner til slutt for å evt få fylt opp turneringen hvis det er et problem.
Jeg syns dette er et godt forslag!
Jeg syns det er skandale om nybegynnere/amatører skal ta opp halvparten av plassene i NC, så er glad for at DSN nå viser forståelse for tendensen til denne problematikken og tar grep. Når det er sagt er det nok mange som dropper å bli med på NC fordi de ikke føler seg "bra nok" til å stille i åpen. Jeg vet ikke om jeg syns det gjør så mye, kanskje det stimulerer enda mer til mindre, lokale turneringer som inngangsport til å turneringer.
Det er jo undelig om vi skal jobbe for større vekst, vi krever mer av NCene og i tillegg skal vi ha plass til absolutt alle i dette som skal være "toppserien" vår. Jeg er for at så mange som mulig skal få spille diskgolf, på sitt nivå, men jeg tror ikke det plass til absolutt alle i norgescupen.