Dato/klokkeslett: 13 Aug 2020, 09:40

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 114 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Skien Open 2012
InnleggSkrevet: 30 Aug 2012, 11:42 
Meget aktiv bruker
Meget aktiv bruker
Brukerens avatar
Avlogget

Har ikke mottatt "lisenbevis" heller jeg da....

Topp

InnleggSkrevet: 30 Aug 2012, 11:46 
Meget aktiv bruker
Meget aktiv bruker
Brukerens avatar
Avlogget

Ingen som har det trur jeg. Vi får liste av forbundet med oversikt over de som ikke har betalt, og de som ikke er registrert i noen klubbb.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Aug 2012, 11:55 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

møkkis skrev:
Er det forbundetsom innfører lisensen som er ansvarlig for sjekken. Forundrer meg derfor at skien skal nekte de som ikke har betalt å starte.

Dette ordnes på udramatisk vis av de rette vedkommende, dvs representanter fra forbund. Blir omtrent som på Oslo Open. Så ingen grunn til å spekulere eller problematisere mer rundt dette (i år).

Tommikken: man kan gå inn på https://minidrett.nif.no og logge seg inn for å se dine lisenser osv.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Aug 2012, 12:06 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Skal nå sies at du tar grundig feil i at arrangøren nekter start i flere av disse idrettene, ikke er de sammenlignbare heller. Lisensen er individuell og sjekkes i lisenskontroller av de respektive forbund/kretser i etterkant av kamper. I innebandy så kan man betale lisensen helt opp til kampstart. Tidligere innen 3 dager etter utført kamp. Den store forskjellen Ingar er at lisenssystemet var ferdig utarbeidet når det ble igangsatt. Vi som arrangører gjør det ikke vanskeligere ved å ikke gjøre DSNs jobb på toppen av det å skulle arrangere. Mener du virkelig at du hadde nektet meg start i en NC i Tromdheim hvis jeg ikke kunne vise frem en kvittering på betalt lisens hvis det ikke var registrert på forbundets lister? I såtilfelle lurer jeg på hvor i arrangørreglementet det står, hvor det er nedfelt at det må vises til et fysisk bevis for lisens og mange andre spørsmål...
Lisens er sikkert bra det, personlig er jeg ikke i mot den. Det jeg er i mot er at den ikke burde vært innført i det hele tatt før intensjoner, gjennomgøringsplanner og systemene var laget! Det som virkelig forundre meg er at medlemsklubbene stemte den igjennom med det vanvittige utgangspunktet.
Og for de som lurer på det; Nei det var ikke enstemmig vedtatt på årsmøtet selvom det står så i den fingerte protokollen fra møtet...
Jon

Topp

InnleggSkrevet: 30 Aug 2012, 14:02 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Jadda jadda.

Kommer det grupper snart eller? 8)

Topp

InnleggSkrevet: 30 Aug 2012, 16:12 
Meget aktiv bruker
Meget aktiv bruker
Brukerens avatar
Avlogget

Vi skal sjekke opp de siste som ikke har betalt, så kommer grupper ikveld!

Vi sees i Skien!

Topp

InnleggSkrevet: 30 Aug 2012, 21:59 
Meget aktiv bruker
Meget aktiv bruker
Brukerens avatar
Avlogget

Puljer finner dere her: http://skienfrisbee.com/skienopen/wp-content/uploads/2012/08/Puljer-NC2012-3.pdf

Topp

InnleggSkrevet: 01 Sep 2012, 22:23 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

Meget bra spilling av gutta i teten - og utrolig mange toere på banen. Espen har allerede 18 toere på to runder! Det er lenge siden jeg har sett så mange på en bane i NC.

Har studert litt på hull 27 på de 16-20 beste, og ser at det skiller ganske bra - fra treere (Daniel feks), seksere ( Carlos), til stakkars Vegard Å. Larsens nier! Det er heftige saker. Hvordan har dette hullet blitt spilt av folket?

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2012, 08:34 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Jeg har vært litt tilskuer på hull 27 og kan si det er et morsomt hull å se hvordan folk løser. De fleste går rundt, jo mer lengde de har jo mer forsøker de å skrå over banen for å stjele noen meter. De lokale unggutta går så langt som å forsøke seg på en trekant der de kutter halve banen på første kast. De som kjører helt safe derimot kaster seg trygt rundt. Veldig mange går så OB på andre/tredje kast hvor det er smalt. De galeste går for øya, noe som virker litt flaks/uflaks, men har du lengden inne kan du likevel ende opp med en sekser selv om du bommer kastet til øya, eller kastet derifra igjen. Har ikke sett noen tømme baggen sin på dette enda, så de jeg har sett har nok testet det på forhånd. Som publikum er jo "øykasterene" de mest spektakulære å se på. Hullet tar laaaang tid for gruppene, og den som har kastet seg til øya i midten kan ta en god pause mens gruppen kaster seg rundt.

...og der tok en spiller en treer til. Ser overraskende nok ut til at konklusjonen min blir: har du lengden til det, og har øvd på hullet på forhånd, Go for it! Er så utrolig mye rot rundt. Men det er klart, de i toppen greier en firer rundt, og da er det ikke sikkert det er noe vits å gjøre noe annet. Og bommer du på øya en gang er du avhengig av et perfekt kast mot kurv derifra for ikke å få en syver så... Men man er kongen de minuttene man står der ute på øya da, det kan ingen ta fra deg :)

PDGA #44536
Hoveddisker: Opto Air Saint, Blizzard Destroyer, Diamond Light, Core, Pain, Fuse, Wizard SSS

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2012, 22:34 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

Var vi vitne til tidenes mest marginale seier ? I dobbel forstand? Et dårlig kast fra Andre gav faktisk seieren.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2012, 22:49 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Nei nei nei det var bare ett av mange hull. Andre spilte best hele søndagen!

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2012, 23:15 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

Kun tilfeldigheter av en annen verden berget jo seieren. Så tre fornektelser virker for mye...alle vinner en lang turnering fortjent. Som Andre idag. Men måten det skjedde på er jo utrolig. Utrolig marginal. Og det er det jeg snakker om. Det var et dårlig kast ifølge Andre selv- som mot alle logiske odds lurte seg god siden gjerdet ikke går helt ned til bakken. Og da mener jeg det er så marginalt som det bare kan bli.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Sep 2012, 07:14 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Skjerp deg Jostein. Ta fra noen gleden med og få en seier på den måten. Kvalmt. Hadde du vært der så hadde du sett at godt spill hele søndagen samt utrolig god putting i finalen berget seieren. Carlos hadde også noen ting som hvor dårlig kast går igjennom trær og legger seg under kurv. Kan du ikke heller gratulere i steden for og sitte å spekulere.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Sep 2012, 08:26 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

Sitat:
Skjerp deg Jostein. Ta fra noen gleden med og få en seier på den måten. Kvalmt. Hadde du vært der så hadde du sett at godt spill hele søndagen samt utrolig god putting i finalen berget seieren. Carlos hadde også noen ting som hvor dårlig kast går igjennom trær og legger seg under kurv. Kan du ikke heller gratulere i steden for og sitte å spekulere.

Da misforstår du kraftig: jeg har allerede gratulert Andre personlig! Jeg skriver at seieren er fortent -
Sitat:
alle vinner en lang turnering fortjent. Som Andre idag
- så ingen tvil om det! Ingen vinner jo uten å spille best!

Jeg spekulerer kun i om det var tidenes mest marginale vinnerkast ( og, ja, jeg vet da at alle kast teller og at alle har marginer med seg om man vinner gjennom en turnering, pluss spiller bra) - så det er kun det jeg lurer på - ikke noe annet.
Var det dårlig formulert så beklager det: det er altså dette magiske sistekastet jeg mente å spekulere i
- ikke noe annet.

Det trodde jeg skulle komme klart fram - men nå gjør det vel i alle fall det. Og jeg beklager virkelig at jeg tydeligvis ikke har fått fram det budskapet tydelig nok.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Sep 2012, 08:57 
Frisbeedude
Frisbeedude
Avlogget

Tette og harde finaler er vel det beste som finnes, iallfall for de som ser på ^^ Gratulerer så mye til seierherren i helga! :D

Har allerede begynt og telle dager til neste vår og sommer og gleder meg til og komme og se på alle spille!

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 114 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: