Dato/klokkeslett: 05 Aug 2020, 19:05

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 45 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: OsloOpen2012
InnleggSkrevet: 29 Mai 2012, 13:32 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

takk til alle som bidro til å gjøre oslo open til en kjempebra turnering, veldig profesjonelt, fin bane og relativt bra vær :)
- spesiell takk til marthinsenbrødrene som valgte å ikke spille, men heller gjøre helgen enda bedre for oss som spilte.

eneste som skuffet meg under turneringen (bortsett fra mitt eget spill) var såpass mye søppel som vi klarte å hive fra oss. jeg plukket opp 4-5 smoothieflasker (hadde ikke plass til så mye mer) + diverse sjokoladepapir. når arrangøren gjør en så bra jobb med å tilby diverse varer underveis på banen så burde vi klare å ta det med til nærmeste søppelkasse!

jon/lars, jeg mista et par fine disker. dersom noen dukker opp så ta dem gjerne med dersom dere skal til syden (dvs sørlandet) i løpet av sommeren. - så skal dere få en premie :)

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2012, 23:12 
PDGA-official
PDGA-official
Brukerens avatar
Avlogget

Jeg vil også takke for en super langhelg og et fett arrangement. Ikke tvil om at dette er noe av det bedre jeg har vært med på. Det lite tvil om at her har folket lagt ned mye jobb både før og under turneringa, og det blir sikkert en det etter også..

Jeg har så å si bare hørt at folk digga turneringa. Men jeg vil gjerne høre hva som skiller denne fra de andre "vanlige" arrangementene folk deltar på. Det er så klart mye vi deltakere ikke en gang ser. For at alle skal kunne lære litt og suge erfaringer over i egne arrangement så er det interessant å høre hvorfor folk er fornøyde.

For min egen del trekker jeg fram (ikke bevist rangert på noen måte)
- banen: jævlig morsom og utfordrende bane. Beste hull 13 og 19, kjedeligste hull 11 og 12, men fortsatt helt fine hull. Banen var digg. "Alt" (var én linje som ikke var med på ett teeskilt som jeg fikk med meg) var på stell med både klipping og merking. føreforhold og alt var svært nær krem. Stor variasjon og ulike muligheter flere steder. Få steder man kunne kaste uten plan. Jeg ville bytta par på hull 7 og 16, men det har ingenting å si. Mye å lære for de som ønsker å pimpe egne baner.

- anlegget. Man kan jo ikke annet enn å misunne seg grønn. Alle skulle hatt et par milliarder å godte seg med. Her var alt det man trengte tilgjengelig. (Rå)flotte spillermøte- og premieutdelingslokaler. Plass til alle under tak hvis det hadde regna osv. osv...

- servicen: infoflyten, genialt med sms om endringer og frister og runder og alt. god idee som flere sikkert kan bruke i en eller annen form. Score og rundeoppsettet kom opp i grei tid. Disse tingene kan alltid komme raskere så klart, men med det formatet som ble kjørt her var det ute i god tid. Utkjøring av drikke og frukt under runden gir stjerner i margen. Det er sånt man setter pris på uten at det koster all verden så lenge man har mannskap til det. Spottere på flere av hullene. TAKK TIL ALLE SPOTTERE!!! Oppofrende staff, to TD'er som ikke spiller samt fotograf og sikkert mange andre der også som jeg ikke så til feks scoretastingen.

- været: man kan jo ikke styre det, men det teller likevel!

Det som kunne vært tweeka litt:
Kom på nå at det kanskje kunne vært satt opp noen info-plakater rundt om for å informere folk som gikk og sykla og sola seg i området om at det var turnering. Men TDer og staff var flinke til å traske rundt og informere folk. Jon flytta flytta en over gjennomsnittet stor familie fra hull 11 i hvert fall. Det var en skummel sti på tvers av fairway på hull 14. Og veien på nedsiden av kurven til 3 var heller ikke veldig oversiktlig.
Utkastet på hull 17 var nedoverbakke (selvfølgelig bare derfor jeg flippa ut i Ob der...), litt ugunstig på et hull der man virkelig skal dra på.
Tidskjema gikk på en drøy smell på lørdagen. Med regn ++ osv.... Vanskelig å si hva man skal gjøre med det for jeg vil verken kutte banen, kutte deltakere eller kutte antall runder :mrgreen:

Men igjen: dere hypa dritten ut av arrangementet og la lista høyt. Jeg dro derfra helt uten skuff ift. arrangementet så for min del kan dere krone dere med en stor krone av "S"uk"S"e"S""S"

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mai 2012, 23:55 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

1. Banen. Variasjon. Vanskelighetsgrad. Utkastfelt. Teeskilt. Merking. Toppklasse.2. Utkjøring av mat. 3. Spillerfesten. Legendarisk. 4. Lokalitetene. 5. TD-ene.6. Man følte seg velkommen. Kommer kun på tre ørsmå negative ting og det var at gresset på noen hull var litt høyt. Feks. Hull 7 der man gjerne vil skippe. Og på hull 16. Pluss at det kun var én potet til maten. Men da måtte jeg faktisk vri hodet for å komme på noe negativt...når en manglende potet er det jeg kommer på...ja da er det bra. vi i Sula gruer oss litt til å hoppe etter Wirkola. Kan ikke se at dette kan overgås. Helprofft. Terningkast 6.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2012, 14:35 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

Må rose personen som har gjort dette: http://www.ekebergsk.com/wordpress/wp-c ... -2012.xlsx

Meget interessante tall. Skummet gjennom - må bruke lenger tid - men ser ut som jeg har utrolig få birdier sammenliknet med andre i toppen ( ikke sjokkerende), men har til gjengleld som kun en av to spillere i hele turneringa ( Carlos den andre) unngått doble bogeys eller verre.

Mye granskning i vente - takk til regneark-fenomenet som har gjort dette!

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mai 2012, 14:46 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Det er unge, lovende Stian Winther, mannen som ga Excel-ferdigheter et ansikt. Hjernen bak vårt sofistikerte Onsdagsgolf-resultatsystem. Regnearkenes LeBron James.

Halvor

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2012, 14:00 
Videograf/Admin
Videograf/Admin
Brukerens avatar
Avlogget

Alle bildene fra turneringen har nå fått utfyllende kommentarer:
https://picasaweb.google.com/1168160093 ... oOpen2012#

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2012, 11:10 
Videograf/Admin
Videograf/Admin
Brukerens avatar
Avlogget

Video fra turneringen er nå ute på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=FEjzRhPry7w
Håper dere liker det. Finalevideo kommer litt senere. Nå tar jeg ferie :-)

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2012, 12:36 
Aktiv bruker
Aktiv bruker
Brukerens avatar
Avlogget

Utrolig bra produksjon, Svært godt jobba Hassimuss :D

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2012, 14:29 
Frisbeedude
Frisbeedude
Avlogget

Fantastisk satt sammen Hans Marius! Du er rå! Skulle ønske jeg var der ennå mer etter at jeg så denne filmen.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2012, 19:47 
Videograf/Admin
Videograf/Admin
Brukerens avatar
Avlogget

Videoen ligger nå på forsiden av PDGA.COM som "video of the week". Nå blir dere verdensstjerner, folkens :-)

Topp

InnleggSkrevet: 26 Sep 2012, 16:05 
Videograf/Admin
Videograf/Admin
Brukerens avatar
Avlogget

Og nå er finalevideoen fra Oslo Open klar. Se den i HD her:
http://youtu.be/1dVw_ndaDyE

Gi gjerne konstruktive tilbakemeldinger på hvordan info, score, klipping, kameravinkler osv fungerer å følge med på. Jeg leter fortsatt etter det optimale formatet en finale skal presenteres på. Det blir antagelig flere finalevideoer i framtiden når dette formatet blir standard...

Topp

InnleggSkrevet: 26 Sep 2012, 17:24 
Frisbeedude
Frisbeedude
Avlogget

Kjempefin video! Satt en god time her med kaffe og cig og slappet av etter en lang dag på jobb ^^ Jeg kan ikke noe om hvordan klippe og filme så skal holde meg laaaaaangt unna den og håpe at det er lyd hele tiden neste gang.

Gleder meg til neste video!

Topp

InnleggSkrevet: 26 Sep 2012, 23:21 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

Meget flott, Hassimuss. Får igjen sympati for Espen når jeg ser dette - men dette momentet viser bare hvor utrolig marginal denne idretten er. Dette var rett og slett årets moment i norsk frisbegolf 2012. Og Espen glemte å "hulle ut" i all viraken etter omspillet også la jeg merke til også - det har jeg ikke sett før.

Håper du holder koken med disse filmene for fremtiden også, Hassimums. Det er gode produksjoner.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Sep 2012, 23:46 
På nett
På nett
Avlogget

Flott video som alltid! :)

Eneste eg har å sette fingeren på er at du har skrevet OB når de har mandofeil, men det er bare flisespikkeri fra min side egentlig..

Topp

InnleggSkrevet: 27 Sep 2012, 00:46 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Herlig video!

Jostein: Selve runden ble jo hullet ut korrekt. Det er vel ikke noe poeng i å hulle ut et omspill man har tapt, med to deltakere i? I det Carlos satte sin putt, så er jo omspillet over?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 45 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: