Dato/klokkeslett: 13 Aug 2020, 10:34

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Norgesmesterskap - Trondheim
InnleggSkrevet: 07 Sep 2015, 10:53 
Frisbeedude
Frisbeedude
Avlogget

Da er NM over for denne gangen og jeg sitter igjen med mange inntrykk fra helgen. Til og med ikke dårlig spill fra min side klarer å kaste noe skygge over hvor bra arrangementet var. Ingar har vært flink før på å komme med meninger om hull og turnering og jeg tenkte jeg ville gjengjelde tjenesten og håper at flere vil følge opp med dette.

Selve turneringen: Spottere og frivillige gjorde en kjempeinnsats med å holde turgåere unna og var godt synlige over hele banen. Utrolig bra innsats derifra!

Lunsjen var ikke helt der oppe syntes jeg. Spesielt suppa på fredagen var litt skuffende. Neste gang håper jeg det legges litt kjøtt i suppa slik at man slipper å betale for litt vann med noen kokte gulrøtter i :P Veldig hyggelige folk på restauranten gjorde det godt igjen med en gratis kaffe her og der og da er jeg uansett jeg fornøyd..
Tidsskjema holdt ganske greit og det ble ikke noe problem med mørket så godt planlagt.

Banen:

Her har Ingar (med flere?) gjort en kjempejobb. Dette er en av de beste banene jeg har spilt i Norge og holdt en utrolig høy standard! Stor klapp på skulderen og håper dere får til dette igjen!

Hull for hull:

Hull 1: Enkelt og greit. Fin start på banen.
Hull 2: Fint hull, rimelig enkelt med en anelse bingo fra trærne før kurv som ikke ødelegger noe av hullet for min del.
Hull 3: Bra hull, bra birdie for de beste, jeg hadde vært veldig fornøyd med par.
hull 4: Eneste hullet jeg har litt å utsette på egentlig. Det er bra tenkt men blir litt for bingo hvor bra kast kan bli straffet veldig mens halvdårlige kast kan ende opp under kurv. Liker ikke helt at det skal være slik.
Hull 5: Rett frem med litt å tenke på. Fint hull!
Hull 6: Burde være grei birdie for de fleste men endel momenter som kan tulle det til. Bra hull!
Hull 7: Rett opp. Tre i forkant gjør det litt utfordrende. Kult hull.
Hull 8: Burde være birdie for de fleste. Greit hull.
Hull 9: Kult hull. Føles godt å treffe på linja her og de fleste er vel fornøyd med par her mens de beste får en god birdie.
Hull 10: Likte dette hullet veldig godt. Mye å tenke på og må treffe godt på første driven. Par føltes (ville føltes for meg..) som birdie her. Godfølelse.
Hull 11: OB-linjer gjort riktig. Kontrollert par eller rimelig grei birdie for de beste. Likte dette hullet veldig godt.
Hull 12: Som det sto i caddy bok - bare få den til kurven. Fint hull.
Hull 13: Likte dette hullet. Måtte ha en fin touch for å få den nærme nok til å ha en enkel approach. Dette hullet ble et mentalt hull for mange så det ut som. Likte det godt.
Hull 14: OB-øy gjort riktig. Plankene var satt opp på riktig måte slik at man ikke ble straffet på et godt kast. De ødela ikke for en grei drop og det ble deathputt utav det. Likte det.
Hull 15: Igjen er OB-linjer gjort riktig i mine øyne. Må våge å gå ut og man må treffe godt for birdien her. Føles som en grei birdie/par for de beste. Om jeg slet litt så var det ikke hullets skyld.
Hull 16: Kult hull. Mange løsninger på dette hullet. Ikke alle av de like gode :P Godt flexkast og man lå til birdie. Greit flexkast og man lå til en grei par.
Hull 17: Banens mest utfordrende hull sammen med 18 imo. Veldig kult hull. To veldig gode drives må til for birdie og vakttrær gjør det vanskelig uansett. Likte dette hullet godt.
Hull 18: Kult hull, veldig mentalt med blind kurv. Orgasmisk følelse å se Espen kline til på driven sin derfra i finalen. Føltes (ville føltes..) som en birdie med par for min del.

Banen var meget godt gjennomtenkt (som sagt) med gode linjer og et krevende og høyt nivå. Man fikk testet etthvert kast man har i verktøykassa for alle nivåer og jeg håper dette blir trenden på banenivåer fremover. Det vil gjøre det vanskeligere for meg men er bare bra for sporten.

Takk for en kjempebra utført turnering!

Mvh Kristian - Muselunden.

Topp

Innleggets emne: Re: Norgesmesterskap - Trondheim
InnleggSkrevet: 08 Sep 2015, 12:52 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Er enig i veldig mye av det du skriver her.

Først og fremst; Veldig fint arrangement, på et utrolig fint område. Ikke rart at det har vært en drøm for trøndere å lage bane her. Spesielt med tanke på at banen er satt opp for én turnering, synes jeg kvaliteten på banen var veldig god.

Resultater ble lagt ut fort, og de små endringene som kom i tidsskjema ble annonsert bra. Maten var ikke Rønnestad-nivå.

1: Trodde dette hullet først og fremst ville være en gimmick, men synes det fungerte overaskende bra. Skilte litt, og selv om OB/mandoer burde være enkelt, så ble det sånn passe ekkelt å stå på tee allikevel.
2: Bra. Gøy med hull som har mange alternative linjer for birdien.
3: Vanskelig hull som jeg vil tro skilte mye. Jo mer man gikk for det, jo større sannsynlighet for smell. Ganske enkel treer med "kjedelig" spill. Kanskje var OB-linjene laget slik at det ble en anelse for lite fristende å gå for birdie, også for de beste?
4: Hm. Klarer ikke helt å bestemme meg for dette. Likte egentlig hullet veldig godt, men er nok litt farget av at jeg gikk under gjerdet på to driver på to runder, på det jeg trodde var idelle driver. Kan vel skylde meg selv, spes gang 2, men det føltes litt tilfeldig og urettferdig. Hadde vært interessant og spilt dette hullet med mandoen som var på det originale banekartet. :)
5. Vakkert og bra. Kunne ønske jeg var venstrehendt.
6. Deilig hull. Likte OB linjen langs banen. Synes linjen på nedsiden av kurven kunne vært flyttet én meter inn i roughen, slik at noen "uflaksruller" ikke hadde blitt dobbelt straffet.
7. Var vel et transporthull, men et fint sådan. Så mange typer kast og linjer her, og det er en bra ting.
8. Fint. Nytt hull med forskjellige veier til Rom. Overraskende at så mange gikk i den høye forehandhyzeruten.
9. Bra!
10. Krevende og bra. Kanskje kunne teen vært flyttet én meter fram for å slippe å starte tilløpet "oppover", men da hadde trærne i starten blitt tatt nesten ut av spill, og hullet ville mistet en dimensjon.
11. Veldig fint. Kunne ønske jeg så litt fler av de store armene gå for gull her. :)
12. Bra. Deilig med en pustepause.
13. Gøy med bunker-regel, for man må tenke ganske annerledes. Synes OBen burde vært snillere rett bak kurv. Fint at den var trang på sidene slik at den straffet innspill fra dårlige driver, men jeg synes det burde vært laget slik at putt fra gode driver var litt mer fristende.
14. Fint og frustrerende. Enig med DING ang plankene. Litt ambivalent til droppen. Var nesten vanskeligere å legge seg opp uten å rulle/gå kort, enn det var å sette putten.
15. Veldig fint! Premierer presise driver på en perfekt måte.
16. Utfordrende. Igjen et hull med mange løsninger. Kunne kanskje klippet et bittelitt større vindu for anhyzeflexdriven. Vinduet for birdien den veien føltes ikke større enn en postkasse.
17. Digg. Hadde vel blitt en del mer offensivt spill om gressområdet der søppelkassene sto, også var godt.
18. Perfekt. Eneste minuset her var at det var veldig blindt mtp på folk som kom gående imot.

Alt i alt; en av de kuleste banene jeg har spilt. Veldig imponerende greier. Jeg likte spesielt flyten i banen. Korte og lange hull om hverandre. Fint at 10 og 11 kom inn i mellom der de gjorde, og at man ikke spilte alle de korte hullene "der borte" samtidig.

Et siste hjertesukk. Blir overrasket over hvor sinnsyke folk er når det kommer til å kaste mens forbipasserende går rundt. Jeg så alt for mange nestenulykker spesielt på torsdagen, da folk var overalt. Tror nok mange tror at de er litt bedre enn de er. Hvis du kaster en drive som du må brøle "fore" til en gjeng med barn på, er det kanskje en idé og ikke plukke en ny disk ut av baggen og prøve på nytt før de har flyttet seg..

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: