Dato/klokkeslett: 14 Aug 2020, 02:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 39 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Arendal Open 2015
InnleggSkrevet: 20 Feb 2015, 11:39 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Påmeldingen blir litt utsatt og er planlagt å åpne mot slutten av neste uke. Vi vil benytte oss av samme system som tidligere (deltager.no). Vi vil gjøre oppmerksom på at dersom det blir fullt (noe det mest sannsynlig ikke blir) så forbeholder vi oss retten til å måtte nekte dem som ikke oppfyller kravene (ja de vil få tilbakebetalt).
- vi har enda ikke fått kravene fra forbundet, men antar at det kommer asap (iallefall før vi starter påmeldingen).

Topp

Innleggets emne: Re: Arendal Open 2015
InnleggSkrevet: 23 Feb 2015, 10:15 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Hvordan får dere sikra at kun de som er kvalifisert til plass i de første fasene, og ingen andre, får meldt seg på med deltager.no - systemet? Har ikke helt funnet løsninga serru...

Topp

InnleggSkrevet: 23 Feb 2015, 17:22 
Frisbeedude
Frisbeedude
Avlogget

Ser rimelig klare svakheter i systemet her! Kanskje like greit at vi ikke fikk NC i år slik at sånne ting er mer etablert til neste år!:)

Topp

InnleggSkrevet: 25 Feb 2015, 00:44 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Dongery skrev:
Hvordan får dere sikra at kun de som er kvalifisert til plass i de første fasene, og ingen andre, får meldt seg på med deltager.no - systemet? Har ikke helt funnet løsninga serru...
tror ikke det er noen løsning i deltager.no, men jeg har lagd en avmerkningsboks hvor man bekrefter at man har lov til å melde seg på i den fasen man er i når påmeldingen gjøres.
jeg vil vil lage en liste (om det ikke er altfor mye jobb) med dem som har mulighet til å melde seg på i første fasen som det blir linket til fra deltager.no. dersom noen melder seg på selv om de ikke er kvalifisert og hvor turneringen samtidig blir full så vil de bare bli tilbakebetalt 50% av det de betalte for påmeldingen (inkl alt ekstra).
- kanskje litt vel strengt, men det er litt eksta jobb for oss å betale tilbake så når vi må gjøre det for noen som har meldt seg på uten at de var kvalifisert så...

Topp

InnleggSkrevet: 25 Feb 2015, 00:58 
Videograf/Admin
Videograf/Admin
Brukerens avatar
Avlogget

Når kan man melde seg på for fase2?
Er det felles startskudd med fase1?
Eller blir det et eget tidspunkt for påmelding fase2?
Og hvordan praktiseres dette hvis påmeldingen allerede er åpen?
Hvordan hindres det da snikpåmeldinger minuttene før fase2 starter fordi noen er så ivrige og trykker 1min, 2min eller 5min før startskuddet for fase2?

Kanskje ikke så reelt for Arendal som antagelig har 120+ plasser og ikke blir fullt, men veldig aktuelt for de NC'ene med kun 90 plasser...

Topp

InnleggSkrevet: 25 Feb 2015, 01:16 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

her er hva jeg fikk i en mail for en dag eller to siden:
Sitat:
I den første uken vil påmelding være åpen for topp 20 i Open og topp 5 i Dame fra 2014, samt de som har PDGA-rating lik eller høyere enn følgende:
Open: 940
Dame: 775
Junior: Ingen ratingkrav, men holdes av inntil 20 plasser
Master: 920
Grandmaster: 900

I andre fase vil det være «førstemann til mølla» slik som tidligere. Våre beregninger tilsier at dette selv ved kun 90 plasser, vil gi ledige plasser i fase 2 selv om alle som får adgang i fase 1 skulle melde seg på. DSN har valgt å gå bort fra den annonserte muligheten til å søke om adgang i fase 1. For å ivareta disse spillerne vil det i stedet bli slik at det holdes av tre wildcards som DSN kan benytte i fase 1. Disse ratingnivåene vil ikke bli endret i løpet av sesongen. Samme kriterier vil også bli benyttet ved NM.

For arendal open så er planlagt start 28 feb kl 23. Det vil da være en uke til fase2 åpner.
ang snikpåmeldinger så nevnte jeg noe om det i posten ovenfor. via deltager.no så får man tidspunketet påmeldingen er gjort og dersom noen har meldt seg på før de er kvalifisert så vil de muligens miste plassen sin dersom turneringen blir full. Førstemann til mølla gjelder IKKE for dem som har meldt seg på før de er kvalifisert til det, derimot vil de komme sist til mølla.....

Topp

InnleggSkrevet: 28 Feb 2015, 14:31 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Da begynner hjemmesiden å bli oppdatert til 2015 (ikke helt ferdig enda). Vi har laget en liste over spillere som er kvalifisert for fase1 påmelding. Det er BARE dem som står på denne listen som kan melde seg på før 7 Mars kl 23.
https://sites.google.com/site/arendalop ... dingsfase1

Topp

InnleggSkrevet: 28 Feb 2015, 19:40 
Videograf/Admin
Videograf/Admin
Brukerens avatar
Avlogget

Det er en del flere fase1-spillere som ikke har fornyet PDGA-medlemskapet sitt enda og som derfor ikke står på lista. Jeg vil tro at disse kan melde seg på umiddelbart etter at de har fornyet medlemskapet?

Topp

InnleggSkrevet: 28 Feb 2015, 21:38 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Tja...godt spørsmål.
Det finnes kanskje golfere i norge som ikke er pdga medlemmer og som er kansje er gode nok til å ha så høy rating at de kunne vært med på fase 1. Så hvis man skal være litt sær (eller muligens det bare kalles å følge lovverket) så kan man jo si at har man ikke rating, så har man ikke rating. Det er spillers valg å betale medlemskap i pdga for å beholde rating akkurat som det er spillers valg om de vil betale medlemskap til en klubb og spillerlisens til forbundet.

Dette er jo ingen stor sak, da jeg tror at alle som vil, får mulighet til å være med, men det kan jo uansett bli spennende å finne ut hvordan dette skal håndteres av arrangørklubber og forbund :)

Topp

InnleggSkrevet: 28 Feb 2015, 22:03 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

hassimuss skrev:
Det er en del flere fase1-spillere som ikke har fornyet PDGA-medlemskapet sitt enda og som derfor ikke står på lista. Jeg vil tro at disse kan melde seg på umiddelbart etter at de har fornyet medlemskapet?
jepp (jeg er en av dem selv tror jeg), men som vi har skrevet på hjemmesiden så ber vi alle som ikke står på listen om å ta kontakt før de melder seg på.

TRJ skrev:
Dette er jo ingen stor sak, da jeg tror at alle som vil, får mulighet til å være med, men det kan jo uansett bli spennende å finne ut hvordan dette skal håndteres av arrangørklubber og forbund :)
mtp tid/ressurser så tror jeg vi har løst det relativt greit. når man betaler så må man bekrefte at man ligger på listen over spillere som kan melde seg på i fase1. det hadde vært fint å hatt en løsning som tar seg av dette automagisk, men tror dette skal gå greit.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mar 2015, 23:52 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Skal ikke være nødvendig å ha aktivt pdga-medlemskap i påmeldingsøyeblikket. Ratingen har man uansett, og den er gjeldende. Ikke noe problem å melde seg på til turneringer hvor man må taste inn pdga# hvor det gjøres en sjekk mot pdga om ratingen er høy nok..

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mar 2015, 00:46 
PDGA-official
PDGA-official
Brukerens avatar
Avlogget

N.Danielsen skrev:
Skal ikke være nødvendig å ha aktivt pdga-medlemskap i påmeldingsøyeblikket. Ratingen har man uansett, og den er gjeldende. Ikke noe problem å melde seg på til turneringer hvor man må taste inn pdga# hvor det gjøres en sjekk mot pdga om ratingen er høy nok..

vet ikke om jeg er helt enig i det. hvis man melder se på i en fase som krever PDGA-rating så er det vel naturlig å kunne dokumentere denne ratingen? arrangøren bestemmer selv hvordan de vil gjør dette, men det kan ende med kluss om man "slipper inn" folk før de har aktivisert seg.
du kan ikke melde deg på konopiste uten å ha aktivt medlemskap.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mar 2015, 10:50 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

N.Danielsen skrev:
det er derfor jeg skrev at dem som ikke står på listen, men mener de har oppfyllt kriteriene skal bare ta kontakt først :)

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mar 2015, 23:07 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

vi har fått flere hendvendelser i det siste ang påmelding i fase2. ja, fra kl 23 i kveld kan alle som ønsker melde seg på.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Mar 2015, 16:41 
Ny på nett
Ny på nett
Avlogget

Overnatting i Arendal! Jeg skal bo på hotell i arendal og om det er en person som ønsker å dele rommet med meg så har jeg plass. Dette blir utrolig billig. Jeg tenkte å reise torsdag til arendal men om du ikke kommer før fredag så går det også fint. :) ta kontakt om du vil vite mer enten her eller på facebook.

Thomas Blomberg

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 39 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: