Dato/klokkeslett: 14 Aug 2020, 02:18

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: DSN´s påmeldingskriterier
InnleggSkrevet: 13 Feb 2015, 10:40 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

God vår alle vinterdvale-debattanter!

Først og fremst; Endelig, mener nå jeg, ratingbasert påmelding til NC!! Veldig, veldig bra og en riktig prioritering av de "beste"!

Jeg sendte Dsn en epost for nøyaktig 1 mnd. siden (13.01 2015) med noen spørsmål rundt dette med påmelding og hvordan det skal gjennomføres rent praktisk for oss som bruker eksterne betalingsløsninger ved påmelding til konkuranser, som ikke velger å bruke den tradisjonelle og tidsspisende påmeldingsprossedyren med venteliste, betaling inn på konto, sjekke om det er betalt også flytte fra venteliste til påmeldtlista...
Det samme gjelder også påmelding for topp 20/5 sammen med fase 1 og fase 2 i den ratingbaserte påmeldinga. Hvordan jobber resultataplikasjonen til Dsn opp mot ratingsystemet til PDGA, hvordan rent praktisk skal dette skilles uten at man må bruke mer tid og mer mannskap på jobben?

I tillegg til dette så har Dsn åpnet opp for at de som ikke er PDGA-medlemmer/uten PDGA-rating kan SØKE Dsn om å få fortrinn fra fase 3, (fase 3 er for de som har lavere rating en den som blir satt for fase 1 og fase 2 for PDGA-ratede spillere, ergo lavt ratede PDGA-medlemmer og andre ikke PDGA-ratede spillere) og kan da etter vedtak fra Dsn få plass i NC-turneringer i fase 1 og 2. Hvilke søknadskriterier ligger for dette? Skal Dsn bruke en slags suverenitet ovenfor arrangørene og fortelle de hvem som skal få være med eller ikke? Når skal de gjøre? Når er søknadsfristene for å få fortrinn foran PDGA-spillere og andre som ikke kommer inn i fase 3? Baseres det på skjønn?

Det står i kriteriene vedrørende den PDGA-ratingbaserte påmeldingen følgende: "Nivåene for hver klasse defineres av DSN senest 2 uker før påmeldingen starter" Hva menes med dette? At Dsn skal definere forstår jeg, at det skal gjøres 2 uker før påmeldingen starter skjønner jeg og, men det jeg ikke fatter er hvorfor skal de definere dette før HVER NC-turnering?

Som arrangør handler det hele tiden om å sette utøverne i fokus, ikke bare i de dagene de skal konkurrere, prestere og representere, men også i sesongplanleggingen deres og gi de roen til prestere best mulig!

Regner ikke med at Dsn svarer her, men kanskje de ser det og kan respondere på eposten de mottok 13.01 2015.

Det er mye å planlegge, mannskap skal skaffes, systemer skal være klare og en turnering skal være på plass, for vår del ganske straks og da er det veldig greit å ha de formelle og pålagte tingene på stell!

Gleder meg til sesongstart!!

Jon - Stovner

Topp

Innleggets emne: Re: DSN´s påmeldingskriterier
InnleggSkrevet: 14 Feb 2015, 03:42 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

veldig bra at du tar opp dette jon siden vi også lurer på det (tror vi har brukt samme system for påmelding tidligere).
vi er første mann ut i år (afaik) så det hadde vært ok å fått noen retningslinjer å gå etter.
slik det er nå så tenkte vi å åpne for X antall i første omgang og så øke det gradvis, men vet ikke om dette nødvendigvis løser problemet. - nå vet jeg ikke om vi vil fylle opp vår turnering i det hele tatt, men sjansen for at andre gjør det er nok høyere.
resultatappen har ikke noe med påmelding å gjøre (enn så lenge iallefall).

Topp

InnleggSkrevet: 24 Feb 2015, 23:34 
Videograf/Admin
Videograf/Admin
Brukerens avatar
Avlogget

Disksport Norge har nå kommet med rating-kriteriene for Fase 1 i påmeldings-rutinen for NC/NM 2015:
- I den første uken vil påmelding være åpen for topp 20 i Open og topp 5 i Dame fra 2014, samt de som har PDGA-rating lik eller høyere enn følgende:
Open: 940
Dame: 775
Junior: Ingen ratingkrav, men holdes av inntil 20 plasser
Master: 920
Grandmaster: 900
I andre fase vil det være «førstemann til mølla» slik som tidligere.

Dette betyr at ca 46 spillere er kvalifisert i fase 1 (26 open, 7 dame, 10 master, 3 gr.master) + at det er i praksis fritt fram for alle juniorer i fase 1. Tidligere år har det kun vært holdt av til 20 open og 5 dame, så dette er en solid økning av antall som er prioritert, spesielt i mastersklassene som aldri før har fått denne prioriteringen. Som Master selv er jeg veldig glad for denne utviklingen og anerkjennelsen av Mastersklassene. Nå må jeg bare komme meg opp på 920 i rating for å slippe å stresse med påmeldingene. Årets mål er satt :-)

Topp

InnleggSkrevet: 28 Jun 2015, 11:40 
Meget aktiv bruker
Meget aktiv bruker
Brukerens avatar
Avlogget

Hva skjer når det er ratingoppdatering midt i fase 1?

Noen som har vippet over 940 i rating. Har de da lov å melde seg på, eller er det fra påmeldingsfasen begynner?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: