Dato/klokkeslett: 10 Des 2019, 06:47

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Forsheimer DiskGolfpark
InnleggSkrevet: 30 Okt 2014, 00:07 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Stovner Frisbeeklubb har som kjent kommet et stykke på vei med etableringa av Forsheimer DiskGolfpark og det er mange som har både trent og spilt konkurranse på banen!
Vi ønsker at dere gir oss tilbakemelding på banen, hva er bra, hva er ikke så bra og hva du eventuelt ville gjort av endringer!
Teeskilt, flagging av kurver, banekart og ferdigstilte tee'er kommer når banen er satt 100%.
Gi gjerne tilbakemeldingen her i eller som en PM!
Takk og takk!

Topp

Innleggets emne: Re: Forsheimer DiskGolfpark
InnleggSkrevet: 30 Okt 2014, 01:24 
Meget aktiv bruker
Meget aktiv bruker
Avlogget

Etter å ha spilt banen en del ganger så sitter jeg igjen med et overordnet positivt inntrykk. En bane som er et godt og annerledes alternativ til de andre Oslo-banene. En hull-for-hull-vurdering er på sin plass, og min vurdering av hvor det bør gjøres endringer vil fremkomme her:

Hull 1: Herlig og samtidig passe ekkel start på banen. Dette hullet skiller raskt 2-3 kast, sånt liker jeg. Ikke rør.

Hull 2: Fint hull, men det bør ryddes litt i tremengden rundt svingen, ca 5-20 meter før kurv. En noe tydeligere gate bør ryddes så bingo-faktoren reduseres.

Hull 3: Fint som det er.

Hull 4: Dette er et av banens beste hull. Har hørt noen si at de ønsker en noe bredere gate fra tee og til det begynner å åpne seg etter 40-50 meter, men der er jeg uenig. Den trange gaten gjør mye av hullet spør du meg. Det er heller ikke behov for noe mer ryddig av skog opp mot kurv. Her kan man få alt fra birdie til trippel/kvadruppel bogey.

Hull 5: Helt greit hull og en god birdiesjanse som er ypperlig å ha etter et krevende hull i forkant.

Hull 6: Her følger jeg det kan gjøres noe ekstra, mulig mando-passering eller en noe annen tee-plassering vil gjøre susen.

Hull 7: Flott hull akkurat sånn som det er nå, en av favorittene.

Hull 8: Her følger jeg det bør ryddes noe trær på høyresiden opp mot kurvplatået, for nå er det hyze-linjen ytterst marginal. Faren er selvsagt at hullet kan bli for enkelt.

Hull 9: Et relativt enkelt og greit hull som er fint å kaste etter skogsrunden.

Hull 10: Behold det som det er.

Hull 11: Samme som foregående hull.

Hull 12. Dette hullet er en favorittene. Her er det flere veier til Rom, og Rom ligger nydelig plassert på kanten av stupet. Må ikke røres.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Okt 2014, 12:25 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Først og fremst; Veldig kul og utfordrende bane, som man ser at det er lagt mye i. Jeg liker spesielt at det er så mye press på lengde på mange av hullene. Går du litt for langt eller litt for kort er det fort ganske krise. Det er litt uvanlig for de banene jeg pleier å spille. Enig med Thor i de fleste vurderinger. Her er noen bemerkninger:

Hull 1 og 2: Veldig fine

Hull 3: Hadde vært gøy og klippet en tight mulighet for et anhyze/rett-på kast til venstre i fairwayen der. Ikke så stor at alle vil gå for den da. Alltid gøy med hull som har flere linjer, der ingen er mye enklere enn de andre.

Hull 4: Perfekt

Hull 5 og 7: Synes kanskje disse to er litt vel like, dog fine. 7 enda litt bedre enn 5 :)

Hull 6: Med en ordentlig tee, synes jeg egentlig dette er et fint "puste-hull". Ikke helt enig med Thor om mando her. Kunne kanskje flytte teen 20 meter bakover for et mye vanskeligere hull.

Hull 8: Har ikke helt sansen dessverre. Morsom kurvplassering, men synes fairwayen er litt for marginal.

Hull 9 og 10: Fine!

Hull 11: Her er det bare å markere tee, så har dere ett av de kuleste hullene jeg vet om å kaste.

Hull 12: Veldig fint hull, men for mitt nivå blir førstekastet litt kjedelig. Ut fra en risk-reward betrakning er det veldig lite å tjene å gå for førstekastet. En 60 meters lompe vil i de aller fleste tilfeller være bedre enn et 100-meters kast der man går for fairwayen oppe til høyre. Kanskje jeg bare må øve.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Okt 2014, 20:01 
Frisbeedude
Frisbeedude
Avlogget

Hei.

Jeg har ikke så mye å bidra med på hull for hull fronten da det meste vil gå ut på at det er er veldig mange trær.

Det betyr ikke at jeg misliker banen.

Som en aktiv men kanskje ikke elitespiller (ennå) så må jeg innrømme at dette ikke er noe bra bane for min selvtillit. Det er trangt og sjeldent lett å redde seg inn igjen hvis man treffer trær noe jeg ofte finner veldig frustrerende.

Ser jeg utifra et perspektiv om nivå på banen og hvordan hullene er laget så syntes jeg banen uansett er veldig bra. Det er en tester for alle og mye kan skje begge veier og det er litt kult.

Jeg syntes man kan rydde opp litt på hull 2 og gjøre dette hullet bittelitt enklere.

Jeg ser at begge to som har kommentert før meg digger hull 4 og jeg er vel ikke helt enig. Man er veldig avhengig av et så og si perfekt førstekast for å ligge bare nogenlunde bra til for en birdie. Oftest vil det være vanskelig bare å få en par. Det trenger kanskje ikke være en dårlig ting men jeg syntes at fra det falne treet midtveis til kurv kan fjernes et tre eller noe et sted som gjør det bittelitt enklere å kaste seg inn mot kurv. Fra Tee og ned til (second-)fairway har jeg null problemer med.

Fordi om banen ofte vil være drepen for selvtilliten min så finner jeg meg selv i å like banen godt. Gleder meg veldig til å se den ferdig.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: