Dato/klokkeslett: 09 Aug 2020, 13:31

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 24 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: NC/NM Kriterier
InnleggSkrevet: 04 Nov 2014, 00:58 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Da var kriteriene for 2015 klar, så da er det på tide å diskutere kva me ønsker å endre til 2016 ...

Ser at PDGA-rating no skal styre påmelding som hovedregel. Det har jo vært sagt at dette ikkje har vært mulig/lov tidliger, antar det er samarbeidet mellom PDGA og WFDF som muligjør dette no.

Eg personlig savner at det reserveres endel plasser for enkeltklasser.
Om det er slik man ønsker flere juniorer og damer så hadde det kanskje vært ønskelig å reservere feks 10 plasser til kvar av desse klassene (kanskje 10 plasser på dei to juniorklassene sammenlagt), og desse plassene og er reservert et stykke ut i den 'siste fasen'.
Ser at dette nok strider mot ønske til endel om at NC skal være for de beste, men trur ikkje me er der at da e en kattastrofe at nr 71 i norge ikkje får plass.

Synes og at vinnar/topp 2/topp 3 NC sammenlagt og vinnar av NM i junior skal få reservert plass inn i Open klassen heile påfølgende sesong, gitt at dei er sisteårs juniorer.
Normalt vil dette ikkje være et problem, juniorane pleier være ganske greit ranket, men er kjipt om dei faller utenfor i overgangen fra junior.

Synes kanskje 'gammlingane' i master og grandmaster skal få lov få nokre plasser reservert til seg sjølv. Mr Rørmark i senior granmaster får greie seg sjølv ...
Gjer me desse en 15 plasser så er da fortsatt en 55 plasser til 'resten'

Andre ugjennomtenkte synspunk?

Topp

Innleggets emne: Re: NC/NM Kriterier
InnleggSkrevet: 04 Nov 2014, 09:21 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Det står i kriteriene hvilke klasser som skal tilbys og hvilket pdga-nivå som skal kreves i de forskjellige klassene. Regner med at det da blir reservert plasser i i de respektive klassene.
Ellers så ser jeg ingen problemer med denne endringen, bortsett fra at jeg ikke ev får spilt Bergen open (hvis det blir første NC som tidligere med samme begrensning som tidligere), kanskje jeg får lplass i master.....

Topp

InnleggSkrevet: 04 Nov 2014, 14:27 
Frisbeedude
Frisbeedude
Avlogget

Dette med at PDGA-Ratingen skal styre påmeldingen: Hvordan gjøres dette da? Er det slik at det arrangørklubber skal bruke en app/system som allerede er tilgjengelig? Eller blir det sånn at hver klubb må fikse dette selv.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Nov 2014, 01:23 
Aktiv bruker
Aktiv bruker
Avlogget

Det kan være verdt å nevne at nettløsningen disctourney.com som har hatt påmelding for en del av NC/NM i år samt ifjor automatisk har innebygget støtte for å ha påmelding i faser, hvor man bruker oppslag hos PDGA.com for å avgjøre om en spiller får lov til å melde seg på i en gitt fase eller ikke. Grunnen til det er at systemet først ble laget for Sula Open 2013 (Eurotour), som hadde lignende faser for påmelding.

Så, for de klubbene som velger å bruke disctourney.com (gratis løsning) er det tekniske rundt faser og påmelding løst.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Des 2014, 10:14 
Frisbeedude
Frisbeedude
Avlogget

I dag går fristen for neste års NC/NM søknad ut. Noen som vil si om de har søkt?:)

Topp

InnleggSkrevet: 01 Des 2014, 14:58 
Meget aktiv bruker
Meget aktiv bruker
Brukerens avatar
Avlogget

Har Skien søkt?

Topp

InnleggSkrevet: 02 Des 2014, 01:28 
Frisbeedude
Frisbeedude
Avlogget

Mye mulig!;)

Topp

InnleggSkrevet: 02 Des 2014, 09:53 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

Sula har søkt om NC i 2015.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Des 2014, 19:01 
Meget aktiv bruker
Meget aktiv bruker
Brukerens avatar
Avlogget

"I have a question for my disc golf friends, fans and members of the Pdga. I'm concerned that some of the events in our National Tour PDGA series are filling up at unbelievable pace. This is a good thing for the sport of Disc Golf but challenging to make sure the best players in the world beat out packs of anxious players in the rat race to register. I have talked with several others about a solution even wrote the PDGA on multiple occasions. My thoughts are opening a pre registration window of one week or one month for a list of qualified pros to register. This includes the top 72 players players in both world ranking and player rating. If players miss their spot in this open window of sign ups then their spot will be given away to the next in line ready to register at the next open registration. If our sport wants to showcase the best talents in our elite NT series then the best players should always have a chance to attend their job. Yesterday I had a set reminder on my I Phone for opening registration at the Memorial. As soon as this tournament opened I stopped everything I was doing at the time and filled out the registration online. Granted I was in a spot deep in the woods of Northern California my phone froze up a couple times and I had to restart registration. After I filled out everything that was needed I see my name on the waiting list for the Memorial. It's frustrating to see myself a past champion of this event waiting to get in. Other top players in the world are also on a waiting list to attend their job. Something needs to change and soon. A system needs to be set in place to make sure top (touring pros) have a chance to compete in the National Tour series. The window of sign ups need to be extended and structured in a way where it is not just an online race. Imagine if lets say Kobe Bryant was benched during his prime because someone else signed up to play in front of him in his 1st playoff game of the year. The comparison is not far off. Please tag other top pros and let me know if this makes sense ? I'm trying to be logical and serious about this topic."

Nikko Locastro postet dette på facebook. Er vist ikke bare i Norge vi snakker om påmeldingsprossedyrer.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Des 2014, 22:31 
Frisbeedude
Frisbeedude
Avlogget

Leste det i går. Ser at Lizzote heller ikke er kommet med! Wysocki og Leiviska er heller ikke på listen. Men vet jo ikke om det er av andre grunner. Men akkurat den turneringen der, så syns jeg det er litt spesielt at en med 869 i rating kommer foran de beste i verden! Men men.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Des 2014, 10:20 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Gutta kan trøste seg med at de har gode sjanser til å komme med i NC her på berget kommende sesong, i hvert fall :D

Halvor

Topp

InnleggSkrevet: 16 Des 2014, 18:30 
Frisbeedude
Frisbeedude
Avlogget

http://allthingsdiscgolf.com/discussion ... urnaments/

Det inviteres til diskusjon om dette rundt om kring.

Noen la kanskje merke til at jeg reagerte "litt" på forandringene vi gjør her hjemme på facebook. For å få det ut av verden så vil jeg bare nevne raskt at min reaksjon var en impulsiv og pur egoistisk reaksjon akkurat der og da. Det var derfor jeg sa min mening på min egen facebook side og ikke her.

Jeg har alltid tenkt at dette er rett vei å gå og jeg ser jo at et føre var prinsipp er veldig lurt. Det gir oss også tid til å lære å gjøre ting riktig.

Hvis jeg med min veldig lave rating hadde tatt plassen til feks Møkkis så sier det seg jo selv at noe hadde vært fryktelig galt med systemet. Det virker jo som det er slik man gjør det i statene ennå og det er veldig synd for sporten, syntes jeg. Turneringer blir mindre publikumsvennlige hvis "dårlige" spillere får plasser som burde være holdt av til spillere i verdensklasse.

Veldig merkelig at dette ikke er tatt tak i for lenge siden (i statene).

For min egen del så vil jeg prøve å få til en slags Oslo Tour i Oslo til sommeren hvor jeg forhåpentligvis kan jobbe opp ratingen min samtidig som jeg jo håper på å få kommet med på et par NC'er iallfall ^^

Gleder meg til sommeren!

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2014, 17:05 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Topp!

Oslo Cup eller Oslo Tour har vært foreslått av meg og andre ved et par tidligere anledninger.

I formen med ratede runder basert på ukesgolfer, så var interessen for lav blant de andre Oslo-klubbene i 2014. Derfor ble det med Ekebergs PDGA-runder hver første Onsdagsgolf i måneden. Der var det alltid nok ratede spillere til å la rundene telle, selv om mange av de beste utebLe Av fRykt for å tape poeng til underratede Spillere med lokale ferdigheter.

Det er ingen tvil om at vi behøver et sånt sjikt under NC/NM, ikke minst inkludert initativer som Kysttouren, så folk kan bygge rating selv om de eventuelt ikke kommer igjennom et framtidig nåløye i NC/NM.

Halvor

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2014, 18:03 
Frisbeedude
Frisbeedude
Avlogget

Det var tanken.

Oss noobsa trenger arenaer til å bygge opp rating. Jo flere runder jo bedre!

Håper Ekeberg fortsetter med ratede runder en gang i mnd!

Topp

InnleggSkrevet: 01 Apr 2016, 15:31 
Ny på nett
Ny på nett
Avlogget

Lurte på om det kunne vært en ide og ha en pdga rating nivå ekstra ved påmelding til nc og nm,synes kanskje di som som ligger rundt 910-940 ikke skal få plass på grunn nybegynner og di som kanskje heller ikke har pdga lisens.går litt utover spiller som spiller en del som vil satse på sammelagten.dette gjelder selvsagt master og resten av klassene.som jeg har forstått så er nc og nm ikke en rekrutering turnering.eksempel er at jeg står på venteliste i trondheim open,og hadde lyst å
bli med på 4-5 turnering.ratingen min er 917(fallt fra 930 ifjor)master.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 24 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: