Dato/klokkeslett: 02 Jun 2020, 14:58

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: NM 2014: Sula
InnleggSkrevet: 01 Sep 2014, 00:28 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

Takk til alle som tok turen- det verdsetter vi!

Vil gjerne ha tilbakemeldinger på alt- så fyr løs. Vi føler selv vi leverte fra den høyeste hylla vi klarer per idag. Men det er ikke opp til oss å felle dommen over NM 2014: det overlater vi til dere.

Topp

Innleggets emne: Re: NM 2014: Sula
InnleggSkrevet: 02 Sep 2014, 10:09 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Takk for en veldig fin turnering til gjengen fra Sula.

Ekstremt bra bane, fin natur og perfekt vær. Kan ikke be om mye mer. Dessuten føler man seg ekstremt velkommen hos dere, og jeg vil spesielt takke for veldig fin korrespondanse i forkant av turneringen der alle spørsmål og ønsker ble besvart veldig raskt.

Helt personlig foretrekker jeg nok sløyfer av 18 hull, spesielt på en så krevende bane. Dessuten liker jeg en ordentlig finale å følge med på på slutten. Er et ekstra psykologisk aspekt med en kort pause og resultatoppsummering før finalen (9 hull) spilles. Dette er også mer publikumsvennlig etter min mening.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2014, 11:27 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

Film her: https://vimeo.com/104964233

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2014, 20:59 
Ny på nett
Ny på nett
Avlogget

En kjempefin turnering på (i??) vakre Sula -dere har gjort en formidabel innsats og det er veldig lite mer man kan ønske seg. Én liten ting ville imidlertid kunne gitt finalerunden bedre flyt:
Jeg kunne ønsket meg sperrebånd/ informasjon som oppfordret folk til å ta hensyn og gå utenfor fairway. Jeg skjønner at det sannsynligvis var en av de flotteste sommerdagene på Sunnmøre på manns minne, men det er mulig at noen allikevel ville holdt litt mer avstand.
Når det er sagt -elsker banen, elsker Sula, elsker bassenget på Røde Kors. Takk for et flott mesterskap!

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2014, 22:14 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

http://www.smp.no/100Sport/article10082841.ece

Klikk inn så kommer det kanskje mer diskgolf på større nettsider!

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2014, 22:40 
Frisbeedude
Frisbeedude
Avlogget

Banen er helt perfekt!

Den er utrolig krevende og avslørende på mitt nivå. Jeg kan huske bare en eneste gang hvor jeg hadde uflaks så resten ligger bare på ting jeg kan bedre og fikse selv noe jeg finner ganske trøstende. Det var veldig fint å kunne panorere rundt og se kurver og kastere overalt så langt øyet kunne se :D

Den var også i utrolig god stand og det ble satt en utrolig høy standard i helgen som var, noe jeg håper veldig sterkt andre arrangører tar til seg og ser som en god utfordring.

Jeg likte ikke noe særlig hvordan det ble gjort med sløyfer og sånt i Arendal og fordi om jeg blir veldig sliten og sliter litt med fokusen med 27 lange hull så er det god trening og jeg håper det fortsetter som det neste gang det er turnering hos dere.

Alt som kommer til hodet mitt av kritikk blir bare småpirk.

Som Ragne så håper jeg også at det kan komme opp litt flere bånd og kanskje noen infoplakater rundt omkring banen hvor man høflig ber folk ta litt hensyn. Når familier har badepiknik på kaffivika og setter syklene i fairwayen så blir det lett en mental greie for endel folk.

Det er litt kjedelig at så og si alt av "mat" ved teltet er borte når de siste gruppene kommer til hull 20 på back nine så jeg håper det ligger litt mer neste gang.

Hull 5 har jeg et hat/elsk forhold til akkurat nå men gleder meg til å eie det neste gang jeg kommer!

Dette var et utrolig bra arrangement. Siden det var mitt første NM så kan ikke jeg sammenligne så tidenes beste kommentaren er ikke for meg å kommentere på men jeg koste meg veldig veldig mye.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2014, 23:24 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

Takk for gode svar: vi hadde totalt 6 plakater på de " kritiske" punktene i banen. Sperre av et offentlig område går dessverre ikke: men det var usedvanlig få turgåere inforhold til hva det pleier å være på slike dager: tror alle på Sula visste at det var NM etter mange avis-oppslag i ukene før. Frukt/ matstasjoner: vi hadde nok- trodde vi. Spørs om enkelte forsynte seg i overkant mye. Det retter vi på ved neste korsvei. Selvkritikk: cateringen tok med seg middagen på fredag selv om det var mye igjen: det havnet hos Blå Kors, hvis det kan være en trøst. Her bestilte vi pizza til de som ikke fikk sin varmmat. Lørdag satte de igjen restene slik de skulle ha gjort fredag.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Sep 2014, 00:43 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Takker for en flott turnering, og som mange andre har sagt, den suverent beste turneringen som har vært på Sula (de årene eg har vært med)

Banen var på mange måter ganske strøken, men har nokre innspill til framtidige turneringer i tillegg til de andre har sagt.

Hull 1
Hullet var høydediskriminerende rett og slett. Her bør det bygges opp en plattform eller noe på en minst 10 cm slik at de laveste ikke får en stor bakdel. ev fjerne toppen av rekkverket.
Virket og som drop hadde en høy kant rett foran seg, men slapp heldigvis turen bort her, så er ikke sikker på dette.

Hull 6 og 26.
OB reglene her bør samkjøres. Innbytterbodene på hull 6 ble eksplisitt omtalt i caddybok/teesign og diskutert på spillermøte. Hull 26 nevnes aldri på møte og det er ingen slik tekst i caddybok/teesign. Desse er da ulike, selv om mange oppfattet de som like.

Hull 7 (møkkis). Teesign her har tegnet inn hull for to ulike oppsett. Vil anta at dette er hovedårsaken til at flere spillere oppfattet det som om det var en dropsone her. En ide er å klistre over teeskilt med et som viser det som gjelder i turnering.

Trea ut mot vannet langs veien inn mot 'kroken' kunne nok og godt ha vært fjernet slik at de med kort arm kan spille en safe(re) rute. Har høyrt argumentet om at dette ikke er en nybegynnerbane (noe som jo er sant), men å fjerne desse påvirker ikke hullet for "ikke nybegynnere" og gjør hullet svært mye snillere om du bare kaster 60-70 meter.

Hull 11 ("par 5 hullet").
Har må det avklares/presiseres om det er høydemando eller ikke. Begge tolkinger skal visst nok ha blitt brukt i helga.
Er det ikke høydemando bør en prøve å få sagd vekk den delen av stamma som bøyer seg inn over fairway. Og er det høydemando kan det være greit å markere denne med et banner eller noe.

Hull 18 og Hull 23 (og i grunn og hull 2).
Her er det uhyggelig vanskelig å bedømme om disken har vært god eller ikke og ev kvar den sist var god. Er spillere påstålige nok så kan en få godkjent disker som sikkert har vært 15-20 meter kort her, ikke få godkjent disker som har vært god eller at de dømmes god på feil plass.
Såg tilfeller som ble bedømt i begge retninger og som eg syntes helt klart burde vært dømt annerledes.
Ryktes at det har vært forslag om å lage desse om til "ob-øyer", men at det ble nedstemt. Trur dette kunne ha løst problema til en viss grad.

Det er et vanlig problem å fastslå om og kvar en disk har vært god, men desse hulla her var det ganske mykje forskjellig å sjå. Tvil skal komme spiller til gode, men når disker som er 15-20 meter kort blir gode, og motsatt, da bør det ikkje være tvil, og kanksje en må sjå på utformingen/reglene for hullet

Hull 20
Litt samme problemet som på hulla over. Men har skal det ha oppstått et annet "problem". Lokale (og erfarne i følge dei som såg dette) spillere skal hardnakket ha hevdet at om en prøvde å kaste over og ikke greide det, så fekk en IKKE gå til drop...
Kanskje vanskelig å gjøre noe med dette som arrangør, for det er jo en selvfølge at det er lov å gå til drop. Men tar det med slik at folk kan bli oppmerksom på det og at det kan informeres om det lokalt gitt at dette faktisk er en vanlig missforståelse.

Hull 27
Var det OB linje trukket til høyre her? Såg den aldri (var heldigvis aldri borti der), men såg folk spille fra asfalten utenfor inngangen til klubbhuset, noe som ut fra caddybok må ha vært ob.

Varierende vannstand
Dette blei jo diskutert og en ser at det er en enorm jobb å trekke linjer over alt. men det hadde vært flott ...

Topp

InnleggSkrevet: 03 Sep 2014, 10:51 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Dukker det forresten opp en mørkeblå jakke av merket "Le Fix", er den min. Ganske tynn og i stretchy stoff med en eiendommelig lomme nederst på baksiden. Jeg blir svært glad for en gjenforening med den!

Topp

InnleggSkrevet: 03 Sep 2014, 15:54 
PDGA-official
PDGA-official
Brukerens avatar
Avlogget

Henger meg på og applauderer etter et supert arrangement. Et av de beste jeg har være på noen gang.

Nydelig bane, virkelig digg å gå, at man leiter så lite på en bane som strekker seg over et så stort og så vilt område er helt utrolig. Dere har gjort en fantastisk jobb med rydding og klipping. Syns feks hull 3 har blitt mye mer rettferdig nå som man kan redde seg inn med gode innspill, og slipper OB bak om man treffer litt for bra.

tommel opp for spotter på hull 5!

Badegutta gjorde jobben med en ene disken jeg kasta i vannet, så tommel opp for dem :D

God mat og super service med pizza da matfolka stakk av med restene til oss som ikke fikk før/etter runden.

Hadde ikke problemer med gelenderet på hull 1 selv, men ser at andre kan slite med dette.

Generelt syns jeg oblinjene var litt dårlig festet. Flere steder var linja slapp og lå litt i sikksakk i gresset. Slå ned noen ordentlige pinner og fest linja ordentlig.

De fleste tee'ene var helt krem, men på hull 9 syns JEG det er litt mye oppoverbakke. Dere må nok også kalibrere lasermåleren deres. Jeg mener å huske at jeg målte både hull 19 og 25 til å være 15 meter lenger enn skiltet påstod, mens møkkishullet var ca 10 meter kortere..

På hull 18 og 23: hva med å definere hele fairwayen som OB-øy fra tee og deretter som vanlig OB. Da straffer man bare dem som går for og bommer, men ikke de som går rundt og man slipper "snille/slemme" vurderinger.
Burde vært en linje ved vannet på hull 7, 18, 23, gjerne trukket inn en meter for å unngå ulik dømming (ref den vi hadde på gruppa vår Jostein) og lang grusveien på hull 11.

Hull 20:
Uklart om man kunne gå til dropp hvis man hadde vært over på god side først. Det burde være et valg spilleren tar. Jeg mener man gjør et bedre kast om man kaster over og er god for så å gå i vann enn om man ikke kommer over i hele tatt. Da skal man ikke straffes ved å måtte kaste fra et dårligere sted enn dropp.

Likte forresten at dere hadde delt opp hull 12 til to hull.

Alt i alt et fantastisk arrangement, på en av de beste banene jeg har spilt, med supert vært i vakre omgivelser og masse digge folk. Syns bare dere bør bytte alle kurvene til noe som alltid fanger alt som kastes fra 3-5 meter..

Topp

InnleggSkrevet: 04 Sep 2014, 08:51 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

Mange gode tilbakemeldinger - svarer på noen:
1) Vi vurderte rekkverket på hull 1 flere ganger, men fant ut at det slik det var ville utfordre mange på forskjellige typer kast. Er man lav kan man enten stå stille og kaste backhand eller forehand - slik våre yngre juniorer har gjort.

2) 6/26: samme regler. Eneste grunnen til at det ikke ble tatt opp var at det ikke ble spurt om på spillermøtet.

3) 11 ( par fem) Høydemando.

4) 18 og 23: Jeg ønsket en OB-øy på 18 ( en kjempestor en som bare er pga dømminga) - og min opprinnelige plan var det samme på hull 23. Men det var så delte meninger om dette at vi endte opp som vi gjorde isteden. Men: på en eventuell turnering i 2015 blir det OB-øyer her, helt klart.

5) Hull 27 ( OB-linje hele høyresiden i form av en relativt synlig murkant. Asfalt OB.

6) Møkkis. Utrolig at det går an å ta feil. Har aldri vært spilt med droppsone - kun med amatørutkast for mange år siden, og det er også dette som er tegnet inn på teskiltet. På 12 av teeskilta er det tegnet inn en "skolebane" - kan ikke se at de 11 andre skolebaneutkasta ble brukt under NM?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: