Dato/klokkeslett: 19 Sep 2021, 03:14

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: trenger en forklaring på klasser rangering etc.
InnleggSkrevet: 03 Jan 2014, 23:40 
Ny på nett
Ny på nett
Avlogget

Hei :D

Jeg og en kompis har akkurat lagt bak oss første året i diskgolf verden og har satt oss som mål å prøve oss på NM i pargolf på Gålå 2014. 8O

Men når jeg sitter og leser rundt dette med turneriner o.l. så støter jeg på masse nye ord som klasse og rangering etc.etc. og må ærlig si jeg ikke skjønner mye. :?

Finnes det en lur nettside hvor jeg kan lære dette eller er det noen der ute som kan gi meg en liten forklaring på hvordan rangerings systemet og klassene fungerer :?: :?: :?:

Og sist men ikke minst hvordan vet jeg hvilken klasse jeg er i :P

Topp

Innleggets emne: Re: trenger en forklaring på klasser rangering etc.
InnleggSkrevet: 04 Jan 2014, 00:14 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

Du bestemmer selv hvilken klasse du skal spille i. Finn noen å sammenlikne deg med. Rangering=rating. Er du medlem av PDGA og spiller en PDGA-turnering får du rating.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Jan 2014, 03:23 
Ny på nett
Ny på nett
Avlogget

Takk for kjapt svar =)

Men er det sånn at man må ha en viss rating for og delta i enkelte turneringer?? For jeg kan vel ikke bare kaste meg inn i hvilken om helst turnering.. Tenker da også på NC og det at det nå er blitt en "elite" turnering... :/

Topp

InnleggSkrevet: 04 Jan 2014, 10:12 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

NC er fortsatt åpen for alle selv om nybegynner klassene er tatt bort så her er det bare å melde seg på. Det eneste som står til krav for arrangøren er at de skal reservere plass til topp 20 i Open.
Selv om det er først gang du tar i en disc så er man hjertelig velkommen til å stille i NC, og du blir tatt godt vare på. ;)
Medlemskap i klubb og en betalt lisens kreves for å stille i NC. Betalingsinfo for lisens skal du få av din respektive klubb.

I de større turneringen internasjonalt så er påmeldingsprosedyren etter ratingen til PDGA.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: