furuurt skrev:
Hvem er det da DSN representerer og jobber for når både NC og NM er blitt elitearenaer?
DSN har en del andre oppgaver enn NC og NM. De jobber for alt som har med disksport å gjøre.
Sitat:
Vil det gis støtte til klubber som arrangerer rene amatørturneringer og som satser på bredde og nyrekruttering?
Det finnes ordninger som favner bredde og nyrekruttering, post 3 er sånne midler. Det går an å søke om midler hvis man mener man har en god idee. Det meste av pengene i idretten er rettet mot barn og unge, noe som ikke altid er så bra for vår idrett.
Sitat:
Engangsbeløpet vi får hvert år er visst uavhengig av aktiviteten i klubben. Etter at kontingenten til NAIF er betalt sitter klubben igjen med 879 kr. i støtte i år. Slik det er i dag får vi kr. 0 i ekstra støtte hvis vi arrangerer amatørkonkurranser, men hvis vi arrangerer et NC får vi 5000 kr. i støtte.
Hva slags engangstøtte er det dere får? Klubben min finansierer klubbkontingenten med medlemsavgift. Som sagt finnes det ordninger for tiltak rettet mot rekruttering. Er usikker på om man automatisk får 5000 for NC lenger, eller om man må dokumentere noe.
Kode:
Klart det gir mere penger i klubbkassa å arrangere elitekonkurranser enn å satse på amatører. Men har jeg valget mellom å få 5000 kr. for å arrangere en fest hvor halvparten av mine venner kommer, enn en fest som ikke betaler seg men hvor alle mine venner kommer, velger jeg det siste. Jeg finner ikke inspirasjonen til dette for pengenes skyld.
Jeg skjønner hva du mener hvis den festen uten venner er stengt for vennene, men her er det da helt opp til dine venner selv om de vil komme eller ikke?
Sitat:
Så ja, det er en opp-snobbing og ekskludering når amatørene ikke får lov å konkurrere i egen klasse i en turnering i regi av DSN. Dette er visst veien det offisielle frisbee-Norge vil gå og det mener jeg er trist og feil, og at DSN gjennom slike valg kveler grunnessensen i denne flotte, artige og litt rare sporten. Snobberi var det siste jeg ventet meg fra dette miljøet.
Ja, det skal du selvfølgelig få lov til å mene. Men det som er grunnessensen for deg er kanskje ikke det for alle andre. For meg har ikke dette noe med snobberi å gjøre, men med at sporten har vokst. Nå finnes alternative arenaer hvor de som ikke ønsker å være med i åpen klasse i NC kan være med. Slike alternativer fantes ikke da man innførte de andre klassene.
-ingar, og bare ingar skrev dette;)