Dato/klokkeslett: 10 Des 2019, 06:48

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Tilbakemelding på 2 hull i Skien.
InnleggSkrevet: 20 Aug 2013, 07:11 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Takk til alle dere for at dere gjorde helgen i Skien til en flott opplevelse!

For å gjøre turneringen enda bedre ønsker jeg tilbakemelding på banen. Beste hull? Dårligste hull (utenom hull 7)?

I tillegg er det 2 hull jeg er meget spent på hva dere synes om. Hull 2. Bedre eller dårligere enn før? Hull 27. Hva burde vært gjort annerledes? Bra som det er nå? Bedre i fjor? Andre ting?
Kjør på med positive og negative tilbakemeldinger. Alt blir notert:-)
På forhånd takk for tilbakemeldinger!

Terje

Topp

Innleggets emne: Re: Tilbakemelding på 2 hull i Skien.
InnleggSkrevet: 20 Aug 2013, 08:57 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Hei Terje.
Hadde tenkt å ringe deg om det hullet, altså toern...

Isolert sett er det jo et artig hull, men problemet er at flowen i forhold til alle hullene rundt ble betraktelig verre med den nye kurvplasseringen. Med den gamle kurvplasseringen var det jo egentlig ingen store problemer. Da var det ingen særlig konflikt mellom gruppene som spiller hull 2 og 3 samtidig. Det var også kort vei fra kurv 2 til tee på 3. Når man var ferdige med hull 3 kunne man dessuten rolig spasere til hull 4 uten å tråkke borti noen andre.

Men nå: (og dere har vel allerede forstått hva jeg da skal si)
Siden hull 2 er forlenget blir det en stor konflikt hele veien mellom hull 2 og 3, siden de går helt parallelt hele veien. Nesten alle grupper hiver nå en disk eller fem inn i OB på det andre hullet enten man er på 2 eller 3. (mange trær gitt, men jeg holdt meg god i år!) Man både forstyrrer hverandre og må vente. Det har også blitt mye lengre vei å gå fra kurv 2 til neste tee. Når man så er ferdige med hull 3 tråkker man plutselig rett oppi kurven på hull 2 og forstyrrer nok en gang de som holder på der, uansett hvor de er på hullet.

Jeg digga å spille hullet, men kurvplasseringen blir altså håpløs i forhold til omgivelsene. Jeg synes det gamle hullet var fint, hvertfall nå som det er et tre som er fjerna. Om noe absolutt skulle forandres burde man kanskje heller vurdert et annet utkast?! (har hørt rykter om at noe slikt også har vært forsøkt)

Topp

InnleggSkrevet: 20 Aug 2013, 10:06 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

1. Bra
2. Enig med Olav. Nye hull 2 er bra, men fungerer dårlig i store konkurranser. Pluss for at dere endelig har fjernet bingotreet.
3. Bra
4. Nesten bra. Synes "stolpe" som er i fairway ødelegger litt.
5. Bra
6. Bra
7. Ikke bra. Mulig at høyere kanter kan gjøre det bedre. Da slipper man en del av skippingen.
8. Ok, synes man bør åpne mer slik at det er en fairway helt frem til kurv. I dag stopper fairway 10 meter før kurv og det blir helt bingo fra utkast om disk går igjennom eller ikke.
9. Bra
10. Blitt bedre etter at det ble tynnet ut på sidene, men synes ikke at det er et spesielt godt frisbeehull
11. Bra
12. Bra
13. Nesten bra. Synes svingen inn i skogen er litt for krapp. Og droppsonen er alt for streng.
14. Bra
15. Bra
16. Bra
17. Bra
18. Bra, men passer ikke helt inn i løypa. Langt å gå.
19. Bra
20. ok. Utkast som ikke er vannrett trekker ned.
21. Bra
22. ok, Litt kjedelig
23. ok. Fint at dere har åpnet litt, slik at man får valgmuligheter. Men tror man bør vurdere å fjerne ett tre i den første treklynga.
24. Bra
25. ok. Håpløst utkast og man bør lage en bedre og mindre farlig vei frem til kurv. Et tau hadde hjulpet mye.
26. ok. Deler av veien frem til utkast er ikke bra. Farlig når det vått. Utkast kan også være farlig når det er vått og det har lagt seg noe søle på matta.
27. ok. I utgangpunktet helt like kast hele veien. Skiller mye, men er ikke sikker på om forlengelsen av hullet gjorde det noe bedre.

Generelt mye stubber i fairway som gjør banen litt tilfeldig. Men skjønner at det kan være vanskelig å få gjort noe med.
Dere får prøve å overbevise fritidsparken at de bør investere i en stubbefreser :)

Sist endret av TRJ den 20 Aug 2013, 16:41, endret 2 ganger.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Aug 2013, 11:57 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Hei! Jeg er enig med det som blir sagt om hull 2, isolert er det et kult hull, men på grunn av konflikt med andre hull ble det nok mer venting der enn hvis det hadde vært som før. Jeg syns både den korte og lange versonen av hullet et spennende med morsomme utfordringer.

Når det kommer til de andre hullene ble jeg plutselig på søndag veldig i mot bunkerregel.. det er vel svært få andre enn nybegynnere (da inkl. meg selv) som blir straffet på disse? Dere har tre ob-øyer, så de kan ødelegge nok som det er hvis man tar vanlig to-forsøk og til dropp. Det mener jeg forresten om hull 26 også, forbanna irriterende å ikke få et forsøk til når man først er der oppe og har bomma. Jeg tror kanskje det også ville blitt mindre misforståelser om alle øyene hadde lik regel. Jeg hørte om flere som hadde spilt bunkerøyene feil, selv om informasjonen fra dere som arrangører var veldig tydelig.

Dere har veldig mange kule hull, mye fine utfordringer både inne i skogen og oppe i bakken. Jeg savner litt rydding av stubber og trær rundt noen av kurvene i skogen. Hullene her er så tette og krever såpass presisjon fra før at det føles vel tilfeldig hvilke innspill som blir liggende og hvilke som spretter videre. Det kunne i seg selv vært en grei utfordring, men når du virkelig treffer linja og kommer igjennom trærne bør man få slippe å treffe en rot eller stubbe en meter fra kurv for å trille ørten meter. Litt bark eller grus gjør nok mye på disse områdene.

Jeg syns dz på hull 13 er helt håpløs. På et sånt hull trenger man ikke trekke droppen til siden for mer utfordringer, den lille fairwaien som nesten er der er allerede nok utfordring i tillegg til straffen man allerede har pådratt seg.

Jeg syns 27 hull blir for mye og da blir det voldsomt å skulle avslutte med hull 27 som er så langt. Likevel liker jeg ideen om at man skal kunne hente opptil flere kast på siste hullet. Jeg skal trene mer kondis og utholdenhet så kanskje jeg stemmer for det nedte år;-)

Tusen takk for en fin turnering! Dere er flinke til å være tilstede og behjelpelig om det er noe, banen er striglet og området dere har er helt utrolig. Veldig kult å gå rundt og se alle aktivitetene som bedrives samtidig uten å behøve å oppleve noe konflikt!

Topp

InnleggSkrevet: 21 Aug 2013, 11:17 
Frisbeedude
Frisbeedude
Brukerens avatar
Avlogget

For det første vil jeg starte med å gi dere en stooooor takk, fantastisk gjeng, flott turnering og bra bane.

Jeg har alltid likt banen deres, men det er som det blir nevnt tidligere her ett par små endringer/forbedringer som hadde løftet standaren.
Først og fremst utkastfelt, de fleste utkastene er bra, men det virker på meg som om deler av banen blir glemt.
Da spør jeg: Hvorfor ha 27 hull når dere av diverse årsaker (som jeg selvføgelig ikke vet) ikke klarer å vedlikeholde alle like bra?

Så til hull 2.
Jeg likte hullet slik det var før, det var ikke noe som helst feil med det og da skjønner ikke jeg hvorfor akkuratt DET hullet ble endret på. Og helt ening med både Olav og Sigrid i at det er ventingen/forstyrrelsene som "ødelegger".

Hull 27
Igjen, ingen grunn til å endre det fra i fjor. Det er jo ikke sånn at hull som blir lengere nødvendigvis blir bedre av den grunn. Jeg har en oppfatning av at de som kalkulerer risiko når de er ute å spiller valgte å spille dette hullet konservativt (nå har ikke jeg sett på noe statestikk for dette hullet) så korriger meg om jeg tar feil. Men det var som vi snakka om i bilen din på fredag Terje, tror man hadde sett "morsommere" spilling på dette hullet om kurven sto der den sto i fjor...

Dere har ett området som hele norge er missunnelig på og potensialet der nede er helt enormt. Fortsett å stå på, dere gjør en fantastisk jobb.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Aug 2013, 16:50 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

terjeSFK skrev:
Hull 27

Isolert sett likte jeg den nye kurvplasseringen godt. Men jeg synes hullet blir litt langt og ensformig. For sånne som meg blir det egentlig fire, eller evt fem helt like kast og så en putt. Jada, det blir alt annet en ensformig hvis man prøver seg på heltmodigheter, men den dimensjonen kan man fint ta vare på også i en litt kortere og strammere variant av hullet.

Før jeg konkluderer kan vi ta med at flere synes hele runden med 27 hull allerede blir i lengste laget. I lys av all risikoen på dette hullet og det faktum at man er sliten i både kropp og sjel når man kommer hit, blir det svært nærliggende å gjøre hullet litt raskere.

I lys av alt dette har jeg selvsagt et genialt forslag:
Behold kurvplasseringen, men lag nytt utkast oppe på flata der mange lander på sin første drive! Dette gir for det første en forbedret flow på runden, da dette er rett ved der man blir ferdig med hull 26! Dessuten gjør den hele hullet litt kortere og raskere, noe som kutter ned tidsbruken på en allerede for lang runde. Man beholder stort sett alle aspektene ved risiko og gambling for de som har arm og vil spille hullet aggressivt. Man gjør hullet mindre ensformig for de som spiller konservativt. Det blir kortere og bedre for de som uansett ikke klarer å kaste langt i det hele tatt. (nybegynner-dame og lignende.)

I tillegg tror jeg faktisk det åpner for enda fler muligheter og varianter taktisk, dvs når man spiller sjakk med plasseringen av de par første kastene. Det jo vanskelig å treffe den vriene fairwayen langs banen på et langt kast, de med presisjon blir belønnet. Men hva med å gjøre et litt kort plasseringskast først, og så en kjempelang når godt-området på kortsida åpner seg mer? Evt to lange på rappen? Her kan de med arm finne sin belønning, om de er smarte!

Topp

InnleggSkrevet: 21 Aug 2013, 20:48 
PDGA-official
PDGA-official
Brukerens avatar
Avlogget

1. Fint hull. Flere alternativer som alle har ulemper og fordeler. Knall par 3 hull som funker for både høyre og venstre.
2. Flott at dere fjerna treet midt i mandoen. Hørte mange klage på at det inne var noen fairway der, men skjønner ikke helt det. Spiller man for par så er det len liten høyrehyzer og en et innspill. Går man for 3 eller kanskje til og med 2 er det mye trangere og større fare for tretokk/OB. Negative er nevnt med hullkonfliktene.
3. Veldig bra hull. Igjen flere muligheter med ulike farer/fordeler.
4. Bra hull. rekk opp hånda de som går for hyzerskipp :)
5. OK hull, tipper det ble mye 3'ere her denne helga siden det bålste litt feil og gresset ikke ga så mye skipp(?)
6. Fint lite teknisk hull, men litt for kort utkastfelt ;)
7. dustehull
8. Nesten like dust som 7. På torsdag stod jeg veg kurven og så etter åpningen, men den finnes ikke. Det er mulig å legge seg opp for en 3'er eller langputt. Men for å nå inn til kurven er det tilfeldigheter. Det finnes ikke åpninger. I tillegg er det sykt mye høye, kjipe stubber rett rundt kurven som gjøre det litt dritt å spille inn.
9. Bra hull som krever det det krever.
10. Ganske bra. Erfarte at det er bedre å gå venstre tidlig enn høyre sent.. MYE tynne små trært på høyre. Krevende hull, men på ingen måte et dårlig hull selv om det bare er en "fasit"
11. Også bra hull. På grensa til par 3 mener jeg. Man kan velge mange måter å løse det på. Fint. Litt stubber rundt kurv.
12. Bra, selv om det er kort.
13. Liker ideen, men syns det er for tett i åpningen. Selv om man runder mandoen på rett side er det langt til selve gata. Som jeg har sagt mange ganger får så mener jeg det ene treet midt i gata er dust. Det står midt i god-linja..
14. Kult hull. Skulle vært litt mer åpent på venstre siden av veien litt før mandoen. Da kunne man gått for en hyzerflipp/forhand/venstre-S. Igjen litt mye stubber og dritt ved kurven. Ganske mye trær som gjør det litt tilfeldig på de siste 5-7 meterne. Droppsonen burde flyttes mot venstre. Straff nok med et ekstra kast. Gjør den heller lenger hvis dere syns den blir for lett
15. Bra par 3 hull.
16. Veldig bra hull. Press og stress og gøy!
17. Fint hull med to muligheter med fordeler og ulemper. Kunne vært en smule kortere for å gjøre Hyzern mindre attraktiv.
18. KULT hull!
19. Fint hull for oss som kaster over 100, sikkert slitsomt for resten. Savner nesten litt press på venstresiden for de som går langt. OB i pipen kanskje?
20. Helt fint
21. Skikkelig bra øy-hull. Ordentlig safe-mulighet og semi-safe-mulighet. Press på driven både nær utkastet og ved kurv for drive og innspill. Spiller man kort er det press på putten også. Gull!
22. Skikkelig irriterende hull. Aldri fått det til :P men pra hull likevel.
23. Samme som 22.. Tett og krevende. Bra hull
24. Helt greit. Morsom variasjon med høyden, men ikke veldig krevende hvis man ikke er uheldig å ruller til gokk.
25. Igjen, morsomt pga variasjonen. Krevende selv om det er et lite "tullehull" (ikke ment negativt). Burde vært fiksa en trapp og tee'en suger svett ***.
26. Spennende, ville gjerne hatt 2 forsøk fra toppen.. Hva med å utvide sonen mot høyre/mot utkastfelt hvis det er for å unngå å straffe de som sliter? Småskummelt å gå ned. Liker droppen, krevende, men muligheten er der og det frister å prøve.
27. Phu.. Eget kapittel. Selv er jeg veldig overasket over at det ble så høye tall for så mange av de beste. Hadde jeg spilt for lavest mulig snitt hadde jeg gått for 5'ere. Det burde være innen grei rekkevidde for alle som kaster 100 meter, kanskje en 6'er hvis man bommer innspill/putt. Unntaket er for Ståle.
Sånn jeg ser hullet burde det ikke friste folk til å gå langt til høyre på første kastet, man tjener ingenting på det hvis man ikke skal gjøre som Marius å gå for 3'er. Andrekastet trenger ikke være lenger enn til litt kort for den siste masten. Derfra gjør man valget om å gå for kurv eller eller safe bort i svingen. Ser man hullet på en måten burde det ikke være tall over 8 for de middels+ gode spillerne hvis vinden (eller veddemål) ikke føkker opp. MEN; realiteten var en annen..
Jeg mener at i teorien ville man lokket fram flere høyrisikokast på driven hvis man satte kurven kortere enn i fjor i stede for lenger som i år. Da ville det lønnet seg å gå langt høyre på drive for å få innspillet for tre.
Er ikke enig i det Olav sier heller. Flytte utkastet til første sving vil gjøre det mindre attraktivt å ta i på driven siden risikoen er høy og man ikke kommer så langt bort at man går for kurven på neste uansett. Da måtte man evt lagt utkastet omtrent der Espen kastet fra i 2.runden.

gleder meg til å få et sånt anlegg i trondheim, så jeg kan be om tilbakemelding i stede for å bare å sitte hjemme å skrive.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Aug 2013, 21:30 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Tusen takk for mange flotte tilbakemeldinger!!

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: