Jeg er i gang med å teste ut en rekke spennende disker i tiden som kommer. Venter på Jokeri og Trespass i litt diverse plastikktyper - har i dag testet Roc 3 og Mace. Er mye nytt og spennende på markedet nå - håper folk slenger inn sine erfaringer, jeg kan starte.
Kastet i hele fjor Sentinel/Super Roc/ Glow Champion Roc litt om hverandre, men etter at jeg mistet et par Sentineler i vinter og Rocene i fjor - måtte jeg prøve noe nytt på midrangefronten. Så to stk Mace og to stk Roc 3 testes nå...
Mace vs Roc 3 ( Gold line og Glow Champion) samme vekt, 177 gram.
- Kasta 10 kast med hver disk mot samme mål i litt forskjellige vinkler og høyde. De endte opp på samme plass hver gang - er den korte oppsummeringen. Kastet med nesten full kraft og helt flatt, gikk de rett framover uten turn og fadet sakte de siste metrene mot venstre. Rett og slett svært pålitelige disker. Jeg kommer garantert til å bruke disse i år som midrangedisker - kan hende jeg ikke klarer å velge og tar med en av hver. De er ganske like i grepet - så de som digger Roc kan nok trygt prøve Mace også. Begge diskene er nesten paddeflate, er en liten "dome" på Macen.
Her er en Mace...