Dato/klokkeslett: 10 Des 2019, 06:47

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Bergen Open 2013
InnleggSkrevet: 04 Mar 2013, 00:24 
PDGA-official
PDGA-official
Brukerens avatar
Avlogget

Dette er kriteriene for påmelding:

Påmeldingssidene for turneringen må åpnes senest to måneder før turneringstart. Påmeldingsstart
skal annonseres senest 3 dager i forkant.
For Åpen klasse reserveres det plasser til topp 20 i NC 2012. For Dameklassen reserveres det
plasser til topp 5 i NC 2012. Plassene holdes i 14 dager etter påmeldingsstart, derretter er de fritt
tilgjengelige. Arrangøren står fritt til å disponere opptil 4 wildcard-plasser.

Så kanskje de har gitt Linda et Wildcard siden hun er regnet som en av de beste damespillerne og denne diskusjonen dukket opp?

Bergen bomma vel litt ved at de annonserte påmeldingstarten 2 dager før og ikke 3, og de hadde jo litt trøbbel i starten. Regner med at de vet det selv også.

-ingar, bare ingar

Topp

InnleggSkrevet: 04 Mar 2013, 00:44 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Fjauret skrev:
Trynefaktor!? Det var jo litt av en beskyldning. Regner med at arrangøren har en kommentar til det?

Ser ikke helt problemet her. At påmelding til Bergen var førstemann til mølla var jo klart på forhånd. Skjønner ikke at det skal være noe vanskeligere for kvinner å forholde seg til det.

Førstemann til mølla prinsippet er helt greit. Problemet ligger i at dsn har annonsert damesatsing uten å i raliteten legge til rette for at det skal bli et økt antall spillende damer på eksempelvis NC. Den satsingen som blir gjort blir gjort av arrangørklubber. Det blir for tilfeldig, noe man ikke kan kalle satsing fra forbundets side.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Mar 2013, 02:23 
Aktiv bruker
Aktiv bruker
Avlogget

God dag

Det er slik at tittelen på denne diskusjonstråden er Bergen Open og det virker til at diskusjonen har skiftet ”tråd”. Kanskje det er mulig å ta opp denne diskusjonen et nytt sted eller forum?

Angående Bergen Open ønsker jeg (Som arrangør av Bergen Open - Jostein Gundersen) å skape en hvis klarhet i hva som jeg oppfatter har vært problemet rundt Bergen Open. Og jeg ønsker også å ta skylden for elementer som har skapt frustrasjon før, under og etter påmelding:

1 At hjemmesiden ble publisert i seneste laget.
2 At det har vært tekniske problemer med påmelding. Som har ført til diverse problemer og forsinkelser.
3 At det har tatt tid før vi fikk opp en kronologisk venteliste.
4 At jeg kunne kommunisert mer informativt om situasjonen, i forskjellige forum.

Jeg tar ikke på meg skylden for:

1 At det var ”førstemann-til-mølla-påmelding”.
2 At vi prioriterte Topp 20 Open og Topp 5 damer. Hvilke er etter reglementet.
3 At vi har prioritert slik vi har prioritert. Trynefaktor har ikke forekommet. Alle som har vært ”prioritert” så langt har gitt skriftlig beskjed, i tide.
(Hadde det vært trynefaktor, hadde bare Skiensfolk spilt!)

Det er viktig at de 3 sistnevnte punktene er belyst og jeg takker for konstruktive tilbakemeldinger og spenstig diskusjon. Men jeg føler at diskusjonen, slik den arter seg nå, burde føres videre i et annet forum.

Takk for en livlig diskusjonstråd så langt.

Vennlig Hilsen

Jostein Gundersen

Topp

InnleggSkrevet: 04 Mar 2013, 03:06 
PDGA-official
PDGA-official
Brukerens avatar
Avlogget

hassimuss skrev:
Ja, Stovnerputten prioriterer Openklassen litt høyere enn dameklassen. Men denne diskusjonen går ikke på at damer skal prioriteres høyere enn Open. Med minimum 20 dameplasser har Stovnerputten flere plasser til damer enn noen andre norsk turnering. Og igjen: Hvordan kan du si at dette er "forholdsvis færre plasser til damer enn det Bergen har gjort" ???

ja, dere setter at flere plasser til damer, men samtidig også flere plasser til åpenspillere. hvis du leser postene mine så har jeg forklart påstandene mine om forholdstallene.
Ja, jeg er enig i at måten stovnerputten gjør det i praksis vil gi flere plasser til damene, men samtidig har de sånn det ser ut nå NULL plasser til nye damer da før "alle" andre har meldt seg på.

Hvis man setter av alle plassene basert på gamle resultater, slik Stovnerputten har gjort det, kan det etter hvert bli vanskelig for nye spillere å komme inn i systemet, men det er en annen diskusjon.

ingar, og bare ingar

Topp

InnleggSkrevet: 04 Mar 2013, 11:25 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

Det var jo akkurat klubbmøte og årsmøte. Mange av dere som diskuterer her var vel der - var ikke dette med NC oppe til diskusjon i det hele tatt? Om damekvoter, påmeldingstrender - rett og slett hvordan man vi ha NC-er?

( Savner referat)

Sitat:
ja, hun må passe på selv. Når kriteriet for sikret plass er topp 5 i NC og hun ligger på 10.plass så må hun være tidlig ute for å få plass. helt på samme måte som feks Jostein Håland som ligger på 22 i åpen klasse.

Jeg fikk skjelven da jeg sjekka at jeg var utenom topp 20. Så jeg rydda kvelden til påmelding.

Ellers enig med Gundersen: Bergen Open var vel temaet her - så nå har også jeg forumsyndet.

Topp

Innleggets emne: Re: NC-påmelding/damesatsing
InnleggSkrevet: 04 Mar 2013, 22:20 
Videograf/Admin
Videograf/Admin
Brukerens avatar
Avlogget

Jeg har nå tatt ut all diskusjon om påmeldingsprosedyrer og damesatsing til en ny tråd som heter "NC-påmelding/damesatsing" (denne tråden).
"Bergen Open"-tråden kan dermed fortsette som nettopp en tråd om NC-turneringen i Bergen.

Dermed er det bare å diskutere temaet om damesatsing videre i denne tråden. Kjør debatt :-)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: