Dato/klokkeslett: 07 Des 2019, 15:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 53 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: PargolfNM 2012
InnleggSkrevet: 20 Sep 2012, 13:30 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Vi i Muselunden er litt usikre på reglene rundt hvem som skal betale lisens. På Gålå ble det for eksempel presisert at amatørklassen ikke var en offisiell NM-klasse. Likevel virker det som de som deltok på NM på Gålå i de uoffisielle klassene skal betale lisens. Hva er begrunnelsen rundt dette?

Det har også vært forvirring i høst rundt om vi i diskgolf har innført høstlisens, eller om dette bare gjalt ultimate. Det har også vært vanskelig å finne ut hvilken dato høstsesongen begynte. Jeg har derfor for sikkerhetsskyld sendt ut lisensfaktura på 200,- til alle som kun har vært med på turneringer etter sommerferien. Får disse da tilbakebetalt sine 100,- de har betalt for mye?

Ellers lurer vi på rutinene rundt kontroll av hvem som har betalt lisens eller ikke. Tidligere i år meldte noen fra klubben seg på en turnering et par uker før turneringen, noe vi ikke hadde sett. Da fikk vi varsel om at disse måtte skynde seg å betale lisens. Før Gålå fikk vi ikke varsel før i etterkant av turneringen om at vi hadde noen klubbmedlemmer påmeldt som ikke hadde betalt lisens. Kreves det at lisensansvarlig i klubben ukentlig sjekker påmeldingslistene til turneringene mot oversikten over hvem fra klubben som har betalt lisens?

PDGA #44536
Hoveddisker: Opto Air Saint, Blizzard Destroyer, Diamond Light, Core, Pain, Fuse, Wizard SSS

Topp

InnleggSkrevet: 20 Sep 2012, 13:52 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Fysio: Har dessverre ikke hatt mulighet til å komme i posisjon, jeg jobber frivillig med min egen klubb og med frivillige i min egen jobb. Det er fine folk som sitter i posisjon i dag, men jeg tenker det bør legges opp til mer samarbeid med klubbene for å få til en god dynamik i idretten, ultimate, golf og de resterende grenene. Og det initiativet mener jeg bør ligge hos DSN.

Ingar: Unnskyld!

Jon

Topp

InnleggSkrevet: 20 Sep 2012, 14:35 
Forumavhengig
Forumavhengig
Brukerens avatar
Avlogget

Fra Per Magne; Kan du på vegne av meg skrive på forumet at det ikkje var meininga å skape noe debatt og masse styr. Det var derre ein dum, lite gjennomtenk kommentar, eg betaler sjølvsagt. Trudde ikkje det skulle bli styr. Likevel godt at det er engasjement osv i frisbeenoreg.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Sep 2012, 16:34 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Og så var alle glade og levde lykkelig resten av sine dager.

Neida, fint med meningsutvekslinger så lenge man holder seg til sak og i en viss grad er konstruktive. Fra sentralt hold blir hvertfall perspektivet ganske styrt av at man ikke har funnet opp tidsmaskinen ennå, og derfor bruker energien på å fokusere på hva man evt kan få til fremover.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Sep 2012, 16:46 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Vannjenta skrev:
Vi i Muselunden er litt usikre på reglene rundt hvem som skal betale lisens. På Gålå ble det for eksempel presisert at amatørklassen ikke var en offisiell NM-klasse. Likevel virker det som de som deltok på NM på Gålå i de uoffisielle klassene skal betale lisens. Hva er begrunnelsen rundt dette?
Det skilles pr i dag ikke på ulike klasser i en turnering som i utgangspunktet krever lisens. Ei heller i NC.

Sitat:
Det har også vært forvirring i høst rundt om vi i diskgolf har innført høstlisens, eller om dette bare gjalt ultimate. Det har også vært vanskelig å finne ut hvilken dato høstsesongen begynte. Jeg har derfor for sikkerhetsskyld sendt ut lisensfaktura på 200,- til alle som kun har vært med på turneringer etter sommerferien. Får disse da tilbakebetalt sine 100,- de har betalt for mye?

Her har nok jeg vært den mest forvirra av alle, men den såkalte høstlisensen gjelder fra september, noe forbundskontoret nok kunne svart på ved henvendelse. Det blir nok neppe mulig med tilbakebetaling. Lisens gjelder både Ultimate og Diskgolf.

Sitat:
Før Gålå fikk vi ikke varsel før i etterkant av turneringen om at vi hadde noen klubbmedlemmer påmeldt som ikke hadde betalt lisens.
Spillerne du sikter til var oppført på "venteliste" for turneringen ved siste lisenskontroll før turneringen. Vi visste derfor ikke om de i det hele tatt deltok før helgen var over, og de hadde derfor heller ikke fått noen påminnelse. Beklager det.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Sep 2012, 22:13 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Takk for oppklaringen!

PDGA #44536
Hoveddisker: Opto Air Saint, Blizzard Destroyer, Diamond Light, Core, Pain, Fuse, Wizard SSS

Topp

InnleggSkrevet: 21 Sep 2012, 14:16 
Frisbeegolf.no-veteran
Frisbeegolf.no-veteran
Brukerens avatar
Avlogget

Min tidlige skepsis til lisensordningen var først og fremst forankret i en erfaringsbasert tvil om klubber og forbund sammen ville greie å forvalte den på en gjennomført måte, basert på tidligere fadeser og slapp praksis. Mange klubber makter jo ikke å svare på en enkel epost, langt mindre ta aktivt del i saker fremmet for Forbundstinget/Årsmøtet.

Til min positive overraskelse har jeg i hvert fall sett noen utvekslinger mellom DSNs sekretariat og oss som klubb ang. påmeldte spilleres klubbtilhørighet og om de har betalt lisensen. Det betyr at i hvert fall noen arrangører sjekker påmeldingslistene og sender forespørsler om ting er på stell. Kan bety en viss framgang.

Så gjelder det å gjøre det beste ut av det framover. Bli enige om fornuftige formål. Ikke la det beste blir det godes fiende. Og om noen velger å slutte med aktiv frisbeesport pga. en lisensordning, så tror jeg det ikke var så om å gjøre i utgangspunktet... (ref. Åbøs innlegg)

1/2or

Topp

InnleggSkrevet: 21 Sep 2012, 15:06 
Frisbeedude
Frisbeedude
Avlogget

Syns det er helt greit å betale lisens jeg! Har spilt fotball og bandy fra jeg var fem år. Der som i stort sett alle andre idretter så må man betale for å kunne spille. Det er da medlemskontigent og forsikring. Og det er betydelig mer enn man betaler for å drive med diskgolf! Vi i Skien har en medlemsavgift på 200 kr som mange andre klubber. I mine øyne kunne denne summen vært høyere for å først og fremst få inn litt penger i kassa til utbedringer av blant annet banen.
Er det noen sporter som er billigere å holde på med en frisbee? (Er jo helt sikkert det, men det er ikke mange)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Forumet er stengt Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 53 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: